Hjälp med strulig vänskap

Det är en jättetråkig situation, men jag tror ärligt att du aldrig kommer få ur dem ett svar om varför det blivit såhär, de har ju undanbett kontakt OCH betett sig rent otrevligt, så varför ens försöka hålla fast vid dem?
Jag tror att det bästa är att acceptera läget och gå vidare. Sörj att relationen till dem är slut. Undvik fler kontaktförsök, jag tror det bara kommer göra dig mer sårad.
 
Fast att TS kontaktade mamman var ju för att hon kände mamman också, inte att hon letade upp någons "okända" mamma.
Om jag inte fick tag på någon av mina vänner skulle jag absolut kunna kontakta deras föräldrar, och jag har ett par av mina vänners föräldrar på fb.
 
Fast att TS kontaktade mamman var ju för att hon kände mamman också, inte att hon letade upp någons "okända" mamma.
Om jag inte fick tag på någon av mina vänner skulle jag absolut kunna kontakta deras föräldrar, och jag har ett par av mina vänners föräldrar på fb.

Fast det var väl inte att TS inte fick ta på vännerna? utan att de inte ville ha kontakt? och efter det kontaktades mamman.
 
hade någon som jag undviker och inte vill ha kontakt med hört av sig till mina föräldrar så hade jag blivit vansinnig. hade en sådan kompis som jag dumpade. hon fortsatte att ringa, messa,ringa hem till mina föräldrar (som inte svarade). hon tog till och med bilen och följde efter mej och en annan kompis när vi var hemma hos henne eller andra bekanta. hon körde fram och tillbaka utanför husen för att kolla oss. vet att när andra undviker henne och inte svarar i telefon så gör hon likadant. hon åker även hem till dom och letar upp dom.

systrarna i TS fall har ju ganska klart och tydligt visat att dom vill vara i fred. tycker inte att dom är tvungna att förklara sig. det är bara att acceptera.
 
Fast att TS kontaktade mamman var ju för att hon kände mamman också, inte att hon letade upp någons "okända" mamma.
Om jag inte fick tag på någon av mina vänner skulle jag absolut kunna kontakta deras föräldrar, och jag har ett par av mina vänners föräldrar på fb.
Jag håller med dig där. TS verkar vara orolig över att något allvarligt hänt och eftersom systrarna inte ger någon förklaring hade jag kanske också kontaktat mamman. Hade jag varit någon av systrarna eller mamman hade jag gett svar på frågan och sen bett att inte bli kontaktad mer. Jag undrar vad som hänt som gjort att de måste vara så dramatiska och otrevliga..
 
Det är ju också en intressant fråga huruvida man måste säga varför man inte vill ses. Jag är lite splittrad i den. Jag kan förstå att man undrar om ngt har hänt och så eller om man har gjort ngt. Men på samma gång kan jag känna att man inte har någon skyldighet att redovisa skäl till varför man inte vill träffas?
 
Det är ju också en intressant fråga huruvida man måste säga varför man inte vill ses. Jag är lite splittrad i den. Jag kan förstå att man undrar om ngt har hänt och så eller om man har gjort ngt. Men på samma gång kan jag känna att man inte har någon skyldighet att redovisa skäl till varför man inte vill träffas?
Då kan det ju räcka med att man säger: det är inget jag vill gå in på men jag har inget intresse av att ha kontakt med dig mer. Men att inte ge något svar alls, tja då kanske man får vara beredd på att den andre personen hör av sig fler gånger. Det brukar nog de flesta göra om det är någon man bryr sig om. Så för att göra det enkelt för bägge kan man på en gång köra med ärliga och raka puckar och säga att man vill ha ett avslut.
 
Då kan det ju räcka med att man säger: det är inget jag vill gå in på men jag har inget intresse av att ha kontakt med dig mer. Men att inte ge något svar alls, tja då kanske man får vara beredd på att den andre personen hör av sig fler gånger. Det brukar nog de flesta göra om det är någon man bryr sig om. Så för att göra det enkelt för bägge kan man på en gång köra med ärliga och raka puckar och säga att man vill ha ett avslut.

Ja det var det jag menade. Att säga att man inte vill ses utan att redovisa skäl.
 
hade någon som jag undviker och inte vill ha kontakt med hört av sig till mina föräldrar så hade jag blivit vansinnig. hade en sådan kompis som jag dumpade. hon fortsatte att ringa, messa,ringa hem till mina föräldrar (som inte svarade). hon tog till och med bilen och följde efter mej och en annan kompis när vi var hemma hos henne eller andra bekanta. hon körde fram och tillbaka utanför husen för att kolla oss. vet att när andra undviker henne och inte svarar i telefon så gör hon likadant. hon åker även hem till dom och letar upp dom.

systrarna i TS fall har ju ganska klart och tydligt visat att dom vill vara i fred. tycker inte att dom är tvungna att förklara sig. det är bara att acceptera.
Fast jag fattar det som att hon kontaktat mamman en gång. Det är väl en jäkla skillnad mot att göra som din fd vän gjort.
 
Fast "dramatiskt och otrevligt" blev det ju inte förrän ts skickade meddelande till deras mamma efter att inte ha fattat hintarna från systrarna..
Men varför ska man fatta hintar? Och såvitt jag förstår hade ju TS haft lika tät kontakt med mamman tidigare.

F ö så är det ju naturligtvis bäst att gilla läget och inse att TS inte får några förklaringar men visst förstår jag att hon blir förvirrad och ledsen.
Om människor kommunicerade rakare med varandra så skulle fler missförstånd kunna undvikas och förhoppningsvis färre människor bli ledsna.
 
Ja, varför ska man fatta hintar månne? Kanske för att undvika att folk uppfattar en som något av en stalker som verkar vara fallet här, för jag får känslan av att systrarna till slut tyckte ts var den som var smått obehaglig som fortsatte höra av sig fastän de tydligt visat att de inte ville ha kontakt.
 
Som jag ser det så visade systrarna tydligt att dom inte vill ha kontakt med dig, dom vill heller inte behöva förklara orsaken för dig.
Det är något du måste respektera.
Låt systrarna, deras mamma och övriga släkt vara ifred.


Om du vill veta om något har hänt, så fråga dina föräldrar om saken.
 
Fast "dramatiskt och otrevligt" blev det ju inte förrän ts skickade meddelande till deras mamma efter att inte ha fattat hintarna från systrarna..
Man kanske inte vill fatta såna hintar från några man såg som nära vänner? Då kanske man ändå vill höra ett ärligt: jag vill inte ses mer. Och varför ska man hinta? Man säger det rakt ut om man inte är feg. Att som de först säga att de vill ses och sen inte ens hör av sig, är inte det då att vara väldigt otydlig?
 
Till TS: tyvärr håller jag med dem som säger att du får acceptera att de inte kommer ge dig något svar, det bästa är att gå vidare med ditt liv även om det kan ta tid att komma över.
 
Men hur kan man tacka ja till en middag och sen bara strunta i att komma? Jag uppfattar systrarna som jättekonstiga! Redan i det läget skulle dom ha tackat nej. Det går ju att göra i ett meddelande om man nu är så vansinnigt rädd för konflikter. Och om det är människor som man har umgåtts med hela livet gemensamt med sina föräldrar så blir man ju lite "familj". Så jag tycker varken att TS "förföljer" dem eller är konstig som vill få ett svar. Det är fullt normalt i mina ögon. Jag hade nog pratat med mina föräldrar om dom har någon aning om vad som kan ligga bakom det. Annars är det tyvärr bara att släppa det och gå vidare.
 
Man kanske inte vill fatta såna hintar från några man såg som nära vänner? Då kanske man ändå vill höra ett ärligt: jag vill inte ses mer. Och varför ska man hinta? Man säger det rakt ut om man inte är feg. Att som de först säga att de vill ses och sen inte ens hör av sig, är inte det då att vara väldigt otydlig?
Det finns människor som inte vill lyssna, även om man säger till dom rakt ut - jag vill inte träffa dig mer!
Dessa människor fortsätter att hänga efter en och fråga ...varför, jag förstår inte, vad är det som har hänt....?
Det enda som hjälper är att ignorera och försöka undvika kontakt, dom lyssnar ju ändå inte på vad man säger.

I detta fallet har den bristande kontakten dragit ut i över två år, det är något som inte stämmer i hela storyn.
 
Jag kan ju så klart bara svara för mig själv, men jag hade tyckt att det var obehagligt om en gammal vän jag försöker säga upp vänskapen med börjar kontakta mina föräldrar. Men jag kan hålla med om att systrarna borde ha sagt nej lite tidigare, så himla svårt är det faktiskt inte.
Nja som vänskapen beskrevs var familjerna väldigt tighta så då pratade väl alla med varandra så då tycker jag inte det är konstigt. Däremot om det endast var TS o systrarna som hängt samman vore det konstigt att plötsligt kontakta resten av släkten.
 
Fast jag fattar det som att hon kontaktat mamman en gång. Det är väl en jäkla skillnad mot att göra som din fd vän gjort.

Dom har ju inte haft kontakt på länge och TS har försökt gång på gång och tillslut kontaktat mamman. En sak om dom fortfarande hade umgåtts och helt plötsligt slutat, då kan jag köpa att TS kontaktar mamma men inte som dom inte har umgåtts på länge. Förstår att systrarna tycker TS beter sig obehagligt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 183
Senast: kubikmeter
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp