Bukefalos 28 år!

Hjälp mig att köpa en iPad

Åh herregud, det här kan bli årets loop :laugh:

@RedHyuuga, LL menar att eftersom hon har nytta av hur Appleprylarna kommunicerar med varann så skulle det vara att byta ner sig om hon köpte t ex en Samsungplatta. Då skulle inte sånt hon har i iphonen också finnas på plattan. Dvs, ett nerbyte.
 
Då jag ska börja jobba vaken natt behöver jag något att roa mig med under tiden (jag ska alltså bara sitta i samma rum som en person som sover). Kort sagt: jag behöver en iPad! Det den kommer att användas till är: appar i stil med Hayday, The Sims, samt titta på SVT Play och YouTube. Vad behöver jag? Hur pass gammal iPad kan jag köpa, som fortfarande uppfyller dessa krav? Jag vill inte att den är seg och laddar saktar. Kan en iPad 3 funka eller är den dödsdömd och kommer sluta fungera närsom? Är det lika bra att bita i det sura äpplet och köpa den senaste modellen?

Ni hör ju själva, tusen frågor! Behöver hjälp!

Vår IT-utvecklare som daglig dags arbetar med ipad, både som pedagogiskt hjälpmedel och som arbetsredskap för anställda, hon anser att ipad 2 har "det man behöver".

Hennes inställning är att den klarar nya appar, är driftssäker och att efterträdarna bara bjuder på "det lilla extra".

Hon sade till exempel följande: "det man kan göra utan sladd med tex airdrop, kan man göra med sladd. I övrigt är de egentligen ganska likvärdiga. Inte så mycket nytt alltså, med de senaste modellerna."
 
Vår IT-utvecklare som daglig dags arbetar med ipad, både som pedagogiskt hjälpmedel och som arbetsredskap för anställda, hon anser att ipad 2 har "det man behöver".

Hennes inställning är att den klarar nya appar, är driftssäker och att efterträdarna bara bjuder på "det lilla extra".

Hon sade till exempel följande: "det man kan göra utan sladd med tex airdrop, kan man göra med sladd. I övrigt är de egentligen ganska likvärdiga. Inte så mycket nytt alltså, med de senaste modellerna."
Jag har en iPad 2 och en iPhone 5S. Min iPad är så långsam i jämförelse med telefonen att jag i princip slutat använda den helt. Jag surfar hellre på telefonen, trots miniskärmen, för det går så extremt segt på paddan. Har svårt att se att snabbheten i en ny modell kan räknas som "det lilla extra"?
 
Jag har en iPad 2 och en iPhone 5S. Min iPad är så långsam i jämförelse med telefonen att jag i princip slutat använda den helt. Jag surfar hellre på telefonen, trots miniskärmen, för det går så extremt segt på paddan. Har svårt att se att snabbheten i en ny modell kan räknas som "det lilla extra"?

Tja, vad vet jag? Jag refererar bara till vad en insatt säger. Hon kanske inte syftade på surf, utan på paddan som arbetsredskap.
 
Tja, vad vet jag? Jag refererar bara till vad en insatt säger. Hon kanske inte syftade på surf, utan på paddan som arbetsredskap.
Min gissning är att segheten påverkar mer än bara surf. Att starta Facebook-appen tar ca 30 sekunder på paddan, och under 5 sekunder på telefonen. På samma wi-fi, så det kan inte bero på surfhastigheten. Då är min padda ändå så gott som tom, massor av ledigt utrymme.
 
Min gissning är att segheten påverkar mer än bara surf. Att starta Facebook-appen tar ca 30 sekunder på paddan, och under 5 sekunder på telefonen. På samma wi-fi, så det kan inte bero på surfhastigheten. Då är min padda ändå så gott som tom, massor av ledigt utrymme.
Jag startade just fb-appen på min ipad air och iphone 6. Tog ungefär lika lång tid.

Den skillnad jag främst minns när jag bytte från ipad 2 till Air var tyngden. Tvåan vägde bly jämfört med den nya, tunna. Men airen var nog snabbare också.
 
Jag startade just fb-appen på min ipad air och iphone 6. Tog ungefär lika lång tid.

Den skillnad jag främst minns när jag bytte från ipad 2 till Air var tyngden. Tvåan vägde bly jämfört med den nya, tunna. Men airen var nog snabbare också.
Ju äldre enhet desto svårare har de för de nya operativsystemen, så det kanske inte var lika stor skillnad i hastighet mellan din 2:a och air när du bytte. Väldigt synd är det, för jag avskyr att byta ut saker som fungerar, men som det är nu vill jag ju inte ens använda den. :(
 
Ju äldre enhet desto svårare har de för de nya operativsystemen, så det kanske inte var lika stor skillnad i hastighet mellan din 2:a och air när du bytte. Väldigt synd är det, för jag avskyr att byta ut saker som fungerar, men som det är nu vill jag ju inte ens använda den. :(
Jag bytte in min när jag köpte Airen, Mediamarkt hade en sådan kampanj just då. Fick knappt 900 för den, inte mycket, men de skulle fräscha upp den och sälja den "på andra marknader". Så då gick den i alla fall inte till skrot.

Min iphone5 gav jag till en flyktingkille när jag köpte 6, då kunde han hålla kontakt med sin familj i Syrien via diverse appar.

Så det finns ju sätt att göra av sig med fungerande grejer som det känns fel att skrota.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 264
Senast: EmmaN
·
IT & mobiler Är det någon kunnig där ute som kan hjälpa mig i valet av ny dator? jag har en MacBook Pro från 2011 som fortfarande fungerar om än...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: JEHL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp