Hjälp mig att räkna (csn)

Lillagoajag

Trådstartare
Okej, jag läser just nu ett program, heltid. Ska hoppa av utbildningen efter att den här sista kursen är klar (dvs på fredag). Skriver just nu hemtenta som jag är ganska säker på att jag inte kommer att klara... Så nu behöver jag någon smart människas hjälp att ta reda på om det kommer bli krångel med CSN om det skiter sig.

Kursen jag läser just nu är på 7,5p. Jag har klarat alla kurser jag läst hittills och har alltså läst 22,5p under ht.
På CSN:s hemsida står det "Efter de första 40 veckorna med studiemedel på heltid ökar kravet på studieresultat. Kravet är då 75 procent av det antal högskolepoäng (hp) du fått studiemedel för. "

Det här är ju antagligen jättelätt att räkna ut men eftersom jag tidigare har haft problem med CSN är jag livrädd att göra något misstag. Så, 75% av 30p är 22,5p, stämmer det? Så om den här kursen skiter sig så får jag inga problem med CSN i fortsättningen? (Grejen är att jag ändå kommer behöva läsa en liknande kurs nästa år (ska byta studieort) så om jag inte måste tenta om känns det liksom onödigt.)

MVH

Hatar CSN och hatar pengar. :cautious:
 
Sv: Hjälp mig att räkna (csn)

Har du bara läst ett år (40v) så gäller fortfarande gränsen på 62,5%. Från och med vecka 41 så höjs kravet.

Med andra ord så räcker det med att du klarat av runt 18hp för att inte behöva läsa ikapp senare.

Känner du dig osäker så ring och hör med dom! :)
 
Sv: Hjälp mig att räkna (csn)

Jag är "tyvärr" :D inne på mitt andra år, men då borde jag ju ha räknat rätt?

Får väl ta att ringa dem iaf och hoppas att jag den här gången får prata med någon trevlig. Hittills har det ju inte hänt men nån gång ska ju vara den första :D
 
Sv: Hjälp mig att räkna (csn)

Är det inte jättebråttom så kan du mejla dom också.
För mig har det tagit ca tre dagar att få svar.
Jag har lite svårt att få fram en ordentlig och riktig fråga (läs: dom fattar sällan vad jag vill få ut av samtalet) när jag ringer så brukar mejla mina funderingar. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
442
Senast: Manji
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig haft en tanke egentligen om att posta något på denna del av forumet men jag måste bara få kräka ur mig någonstans utan...
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 410
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej! Undrar om någon har erfarenhet av att plugga upp och läsa till ämnen från gymnasiet? Jag har inte värdelösa betyg men behöver...
Svar
15
· Visningar
1 010
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp