Hjälp mig gå vidare! (Hältor osv)

Sv: Hjälp mig gå vidare! (Hältor osv)

Är hästen röntgad i de sprutade lederna? (jag ögnade igenom tidigare inlägg lite snabbt).

Jag hade som jag tidigare skrev grävt fram stora plånboken och bekostat en genomgång av de områden jag var intresserad av att få koll på om jag varit i dina kläder och ville rädda hästen.

(tips i all välmening: sluta radbryt inläggen, det blir jättejobbigt att läsa)
 
Sv: Hjälp mig gå vidare! (Hältor osv)

Normalt är 3-4 gånger sprutning och beror helt på hur långt inflammationerna gått innan . Ju längre desto längre tid att häva .

Att spruta och spruta över 4-5 gånger bara sådär utan konkret diagnos brukar inga seriösa veterinärer rekommendera .

Att hästen från början hade knä problem som sen involverar kotan är helt normalt och logiskt . Så där finns ingen anledning att känna misstro i sig .
 
Sv: Hjälp mig gå vidare! (Hältor osv)

Vad menar du med radbytet? :)

Mackan- kan du pm mig om vilken klinik du tycker e bra.
Antar jag vet vilken men om de är den jag tror så är
jag skeptiskt till den.

Ok.. Kanske det inte är ovanligt då att kotbesvär
visar sig efter knäbesvär.

Enligt veterinären trodde hon de kunde va en NY skada dock
när han helt plötsligt reagera i kotan.

Men borde man inte ultraljuda, ta ledvätska osv
om man prompt tror de är ledinflammation?

Hur vet man annars om de är en inflammation eller nått annat?
Jag kan få ont om nån trycker ihop mitt
knä men jag har ingen inflammation för de liksom.
Kan ju likaväl ha en sen skada typ, ett benbrott eller helt enkelt
bara att jag har dålig smärtgräns!

Dålig jämförelse jag vet :)

Men jag tror ni fattar vad jag vill komma fram till.

Min är endast röntgad som sagt utan nått att anmärka på.
 
Sv: Hjälp mig gå vidare! (Hältor osv)

Hur ser hans hovar ut? Är hovar och hovleder röntgade? Var nyss med om en häst som visade hälta på böjprov kota och svarade dåligt på behandling, med hjälp av en annan veterinär kunde tillslut en cysta i hovbenet eller om det var kronbenet upptäckas, syntes dock bara från en viss vinkel på röntgen.

Sen förmodar jag att behandlande veterinär har bedövat knälederna i utredning? Släcks hältan helt då? Är den behandlad i "båda" ledingångarna i framknäna? Min förra häst var halt i framknä på böjprov. Ingen bedövning gjordes. Behandlades i den "mellersta och nedre leden" i knäet om ni förstår hur jag menar? Ingen förbättring på återbesök och jag bad vet. att spruta den "övre" leden också. Då blev hästen helt bra! (orsaken till inflammationen var troligen för långa tår och dålig hovvård under lång tid innan jag fick hästen).
 
Sv: Hjälp mig gå vidare! (Hältor osv)

Vi var med vår häst på kliniken som ligger utanför Götene. De är proffs på SI-leder.
 
Sv: Hjälp mig gå vidare! (Hältor osv)

Vad tråkigt med din häst, efter att ha läst slår det mig plötsligt... är han kollad för borrelia ?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 463
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 614
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 249
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp