Hjälp mig "hämnas"

sthu

Trådstartare
Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook.
Jag skulle kunna göra det enkelt för mig och helt sonika plocka bort personen från mitt flöde. Men innan jag gör det vill jag "hämnas" genom att dela bilder som är raka motsatsen till smörjan.

Problemet är att jag inte hittar några! Eller ja, det finns ju men ofta med en lång förklarande text och det funkar inte för mitt syfte.

Så, om någon sitter inne med bra och så att säga kortfattade bilder med till exempel antirasistisk budskap, show me what you got!
 
Nåt av Max Gustafson kanske?

Jag gillar denna:
IMG_0167.jpeg
 
Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook.
Jag skulle kunna göra det enkelt för mig och helt sonika plocka bort personen från mitt flöde. Men innan jag gör det vill jag "hämnas" genom att dela bilder som är raka motsatsen till smörjan.

Problemet är att jag inte hittar några! Eller ja, det finns ju men ofta med en lång förklarande text och det funkar inte för mitt syfte.

Så, om någon sitter inne med bra och så att säga kortfattade bilder med till exempel antirasistisk budskap, show me what you M

Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook.
Jag skulle kunna göra det enkelt för mig och helt sonika plocka bort personen från mitt flöde. Men innan jag gör det vill jag "hämnas" genom att dela bilder som är raka motsatsen till smörjan.

Problemet är att jag inte hittar några! Eller ja, det finns ju men ofta med en lång förklarande text och det funkar inte för mitt syfte.

Så, om någon sitter inne med bra och så att säga kortfattade bilder med till exempel antirasistisk budskap, show me what you got!
Är väldigt enkelt att bara trycka på "dela" bakom en skärm. En annan sak att göra det i verkligeheten. Skriv så här; "Är du hemma på tisdag? Tänkte komma förbi med lite kopior med budskap från NMR som du kan ha att dela ut på jobbet. Passar det vid kl 18?"
 
Några vänner/bekanta börjar dela invandrarhatiskt material Tyska bekanta delar invandrarfientliga saker och jag börjar fundera på att blockera dem. Men samtidigt vill jag ha koll. Veta var de står. Jag är ju invandrare. Talar halvdålig tyska och "tar" deras jobb och lever på bidrag. Samtidigt 🤪
 
Om man bortser från det barnsliga är det ändå bara ett ett gigantiskt löseri med energi skulle jag säga.
Personen i fråga lär ju inte bry sig eller ta till sig något, så vad blir då poängen?

Den att så länge inskränkt, rasistisk och annan smörja finns och sprids måste också motbilden synas? Överallt, även om det finns mer och mindre bra/effektiva sätt ifråga om att nå fram och föra konstruktiva diskussioner i sak.
 
Den att så länge inskränkt, rasistisk och annan smörja finns och sprids måste också motbilden synas? Överallt, även om det finns mer och mindre bra/effektiva sätt ifråga om att nå fram och föra konstruktiva diskussioner i sak.
Det barnsliga är att "hämnas" genom att dela något som uppenbarligen inte delas annars av ts.

Hade frågeställningen varit "hur/var hittar jag bilder/budskap som är inkluderande, miljöviktiga etc" så hade jag inte tyckt det var barnsligt.

Skillnad på sak och sak och jag tycker det framgår rätt tydligt i mitt tidigare inlägg att det är beteendet med att "hämnas" som är barnsligt.
 
Det barnsliga är att "hämnas" genom att dela något som uppenbarligen inte delas annars av ts.

Hade frågeställningen varit "hur/var hittar jag bilder/budskap som är inkluderande, miljöviktiga etc" så hade jag inte tyckt det var barnsligt.

Skillnad på sak och sak och jag tycker det framgår rätt tydligt i mitt tidigare inlägg att det är beteendet med att "hämnas" som är barnsligt.

Jag ser i det här fallet inte vad det skulle spela för roll vad ts väljer att kalla det att hon vill dela något annat som motvikt till det som den andra personen sprider omkring sig. Ett harmlöst sätt att hämnas och poängen, vilken var den du frågade efter, kvarstår som jag ser det.
 
Det barnsliga är att "hämnas" genom att dela något som uppenbarligen inte delas annars av ts.

Hade frågeställningen varit "hur/var hittar jag bilder/budskap som är inkluderande, miljöviktiga etc" så hade jag inte tyckt det var barnsligt.

Skillnad på sak och sak och jag tycker det framgår rätt tydligt i mitt tidigare inlägg att det är beteendet med att "hämnas" som är barnsligt.
Ursäkta mitt dåliga ordval. Jag menade det inte som en Hämnd utan som mer som ett sätt att få personen att tänka sig för innan dynga sprids.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp