Hjälp mig "hämnas"

Hen får kanske en tankeställare men även om personen inte förändras så kan det vara uppfriskande för andra att se att alla runtomkring inte bara tyst accepterar vilken skit som helst. Jag har själv argumenterat emot vid ett liknande tillfälle och personen ifråga svarade visserligen inte själv men flera av hens vänner (som jag aldrig träffat och inte känner) uttryckte sin uppskattning. Det blev alltså kanske ändå ett lärorikt tillfälle för personen att upptäcka att alla hens vänner inte alls håller med hen om allt, för ibland tror jag det kan finnas någon föreställning om att personen minsann bara säger "det alla tycker". Då kan man bryta den illusionen, för alla tycker ju inte så. Om inte annat kan det vara bra att protestera för alla de övriga som ser och tar illa upp men inte orkar säga något, och när någon protesterar kan det ge hopp.
 
Så många frågor. .. Inte för att du kan svara såklart.

Går det verkligen att trycka sig hela vägen igenom och "beställa" ett besök utan att verifiera att man är rätt person.
Hur mycket missbrukas detta redan som "skämt" 😇.
Hur mycket kommer de försöka igen efter man försökt avvisa dem och förklara att man inte är intresserad 😅.

I och för sig kansle de vill minska sina spontanbesök och i stället gå till den som är intresserade, vem vet.
 
Så många frågor. .. Inte för att du kan svara såklart.

Går det verkligen att trycka sig hela vägen igenom och "beställa" ett besök utan att verifiera att man är rätt person.
Hur mycket missbrukas detta redan som "skämt" 😇.
Hur mycket kommer de försöka igen efter man försökt avvisa dem och förklara att man inte är intresserad 😅.

I och för sig kansle de vill minska sina spontanbesök och i stället gå till den som är intresserade, vem vet.
Jag tycker det är taskigt om någon gör det på riktigt, taskigt mot de som tror det är seriöst och går dit.
 
Jag tycker det är taskigt om någon gör det på riktigt, taskigt mot de som tror det är seriöst och går dit.
Jag håller med om att det är taskigt mot dem som går dit, Jag har en "vän" som gjorde detta mot mig. så nu får jag vakttornet. men i alla fall så tycker jag att det är humor att det går att beställa ett besök på det sättet.
 
Jag tycker det är taskigt om någon gör det på riktigt, taskigt mot de som tror det är seriöst och går dit.
Det tycker jag med. Jag undrade mest bara varför man har en funktion om det är så att det inte finns någon funktion för att verifiera att personen som anmält verkligen är personen vars uppgifter de fått in.
 
Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook.
Jag skulle kunna göra det enkelt för mig och helt sonika plocka bort personen från mitt flöde. Men innan jag gör det vill jag "hämnas" genom att dela bilder som är raka motsatsen till smörjan.

Problemet är att jag inte hittar några! Eller ja, det finns ju men ofta med en lång förklarande text och det funkar inte för mitt syfte.

Så, om någon sitter inne med bra och så att säga kortfattade bilder med till exempel antirasistisk budskap, show me what you got!

Risken är ju stor att personen inte får upp dina inlägg på sitt Facebook och då är en massa arbete gjort i onödan. Jag skulle hellre gå i direkt dialog med personen och konfrontera exempelvis det rasistiska i dennes inlägg.
 
Tja, hen tar bättre till sig saker på det sättet. Jag har inga ambitioner att "omvända" hen, bara att inte låta skiten så oemotsagd.
Men genom att dela allmänt på fb? Personen kommer ju som sagt kanske inte se det överhuvudtaget.
Men lycka till :)
 
Bättre på FB än ingenting alls. Om alla har inställningen, äh skit i det, det betyder ändå ingenting, då får högergalningarna och foliehattarna stå oemotsagda och kan sprida sin dynga. Vi vet att många tar intryck av vad som skrivs och att de radikaliseras på FB, både islamister och högerextrema.

Heja @sthu som orkar ta upp kampen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp