Hjälp mig inreda!

cactuspower

Trådstartare
Tänkte att ni bukefalister kanske hade några smarta lösningar på hu jag gör för att få plats med så mycket grejer som möjligt i det stora skåpet dit jag nu börjat flytta in grejer. Just nu är det ett stort skåp
(vet ej mått men det är liksom "normal högt och brett" typ :p och så är det två sadelhängare och 4 st tränshängare utanför. Har en "trådback" dvs. en back på fyra hjul som rymmer tre "trådkorgar".

Själv har jag tänkt sätt en mäla och så fixa ett hänglås så att jag kan låsa skåpet eftersom våran sadelkammare inte är låst. Givetvis får man hoppas att det inte kommer några sadeltjuvar, men vi Har faktiskt haft inbrott i sadelkammaren vid ett tillfälle (ett par år innan jag skaffade min häst dock, men jag höll till i stallet samtidigt).
Det går ju säkert och få upp låset osv. men det gör i alla fall det lite mer svårtillgänligt..

Jag vill sedan ha in en hängare för sadeln, ha plats för skydden och de lindor som används mest samt bandageunderlägg och paddar, kanske 1-2 täcken gärna, ridtäcke och ländtäcke, tränsen, lädergrimmor och gärna skötselgrejer också för ibland "lånar" folk lite för mycket :smirk: och så får man aldrig till baka det igen.. :devil:
Kan tillägga att jag har mycket skötselgrejer men det jag vill få plats med i skåpet är främst ett par flaskor liniment, cornucresinet, pälsglans, jodopax, sårspray, tror det är det som folk är mest klåfingriga på :mad: Vann även en liten jättesöt pälsglans flaska, balsam och schampoo för hästar ganska exklusiva grejer och vill gärna ha även dessa grejer i fred..

Jag har typ 15 st schabrak eller nåt men vill helst ha plats för de kanske 5-6 st jag använder mest. Sedan vill jag ha plats för lite täcken också, gärna
*1 fleecetäcke
*1 golden stripe filt
*1 regntäcke
*1 thermotäcke

Och så har man ju rätt mycket små grejer, 'krimskrams' o sånt.
Även lädervårdsgrejer m.m. Har mycket lindor också som jag inte vet var jag ska göra av dom riktigt..

Önskvärt om även hjälmarna (2st) samt ridhandskarna får plats i skåpet eftersom folk har viss tendens att låna hjälm samt att jag tror att det är någon som varit fräck och snott mina roeckl handskar (och dom var inte billiga kan jag säga...) :devil:



Så ja, hjälp mig gärna och komma fram till någon vettig lösning.
Har ju sedan lite vintertäcken, nåt mer thermotäcke, fleecetäcke osv. men de får jag väll ha hemma eller nåt då för de får nog troligen inte plats :p


Kan försöka ta kort på skåpet, backen med korgarna och det i morgon kanske. :)

Tacksam för tips & råd! :)
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Oj, det var inte lite grejer du skulle moffa in i ett skåp :D Hur stort är det? En eller två dörrar?
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Hm antar att du menar att det är stort som typ 2 garderober ?
I såfall hade jag om vi nu räknar bort sadlar o träns o hjälmar (som redan ska vara i skåpet) att du fyller trådbackarna med schabraken,paddar och andra grejor att ha under sadeln.
Under trådbackarna/sadlarna så hade jag skaffat lite förvaringsboxar att ha reflexer,lädervård,sjukgrejor mm. Sen hade jag haft utetäckena ovanpå skåpet, går det så avvara en hylla/trådback till svett/stall/skrittäckena
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 647
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 172
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp