hjälp mig välja

S

Sunnan

Jag måste köpa nya ridbyxor då mina gamla som jag haft i 10 år spruckit mellan benen :o

Jag vet inte riktigt vad som är bra nuförtiden, men jag vill ha ett par helskodda men helst inte i clarino då jag sett byxor som blir noppiga på en gång

står och väljer mellan Victor hugo royal cord, manchesterbyxa som är helskodd med chamud

vad är chamud??
de kostar 1070 kr, ganska bra pris tycker jag?

sedan har jag även tittat på Close Contact byxan som Ingdams säljer
en nackdel är att den är helskodd i clarino, men den gråa färgen är jättefin
kostar 799:-

har någon erfarenhet av dessa byxor?

eller finns det någon annan ridbyxa som är ok till ett vettigt pris?

mvh/ Anita
 
Jag vet ett par jätte sköna ridbyxor från Hööks i höst katalogen ! har köpt dom nyss. ett par rutiga för 598 kr skit sköna ! :) finn si beige/svart och i blå/vitt. bara ett tips e verkligen prisvärda! :p
 
Skal du ha noen bukser du kan ha i ytterligere 10 år til bør du satse på ekte skinn om du skal ha helskinn. Kunstskinn holder desverre ikke så lenge. Jeg har hatt to bukser som har holdt veldig lenge. Et par Eurostar og et par Pikeur (som jeg har fremdeles). Begge er/var i bomull og helskinn og er kjempe gode å ri i! Desverre koster de litt mere, men det er absolutt verdt det. Tror Eurostar er noe billigere enn Pikeur. Pikeurbuksene uten skinn eller med kneskinn er også veldig holdbare. Har ikke hatt det selv, men en venninde av meg har hatt sin cordbukse med kneskinn i over 5å år. Ser fremdeles fin ut, og holder nok en stund til.
 
Jag har haft Victor Hugo royal cord, chamud är och känns som äkta, mkt fina byxor.
hade dom i flera år innan jag sålde dem pga. de var lite stora. de såg ut som nya, inte ngt slitet!
vekrligen superkvalitet, jag rekommenderar dem :bow:
 
Tack så mkt!


Hra bestämt mig för ett par victor hugo

Måste bara bestämma färg, grå eller svart :confused:

oj oj svårt val...

tjingeling
 
ahh smart!

och eftersom jag är en sån där skitig en som aldrig orkar tvätta så kanske det är bättre emd grå

sen är det ju fint också

tackelitack!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp