Hjälp min hund skäller!

Evve

Trådstartare
Hej!
Jag har världens finaste unghund på 6 månader.
Hon är kontaktsökande, duktig på inkallning, följsam, har en på/av knapp. Kan allt man kan förvänta sig av en unghund. MEN hon skäller på allt som rör sig ute.

Människor/ cyklar osv

Om en människa kommer på långt avstånd så tar jag in henne vid sidan och håller kontakt, pratar med och belönar. Men så fort hon tittar framåt så skäller hon och jag tar på nytt upp kontakten. Är det ett långt avstånd så kan det ju bli ett par gånger..
när jag väl kommer fram till personen och skulle stanna och prata utan att hunden får hälsa så sitter hon fint bredvid och väntar till jag blir klar.
Jag tror hon skäller dels för att hon vill hälsa och älskar människor och kanske är hon osäker, jag vet faktiskt inte.

Om jag är på en plats med mycket människor tillexempel ett fik så sitter eller ligger hon så tyst och snällt bredvid.

Är det någon som har supertips på hur jag ska få henne att sluta skälla?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 575
Senast: alicegard
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 194
Senast: Acto
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp