Hjälp! Min katt slickade på en fingerborgsblomma

tott

Trådstartare
Vi var ute på en koppelpromenad då min katt plötsligt slickade på en bladrosett av fingerborgsblomma. Gissar att grannkatten hade pinkat på den.
Fingerborgsblomman är ju jättegiftig!
Har förebyggande pratat med veterinären men hon visste inte hur länge det tar innan katten visar eventuella förgiftningssymptom. Vet någon här?
 
Jag skulle inte tro att det är någon fara om katten bara slickade på blomman, men det kan ta flera timmar innan symtom kommer. Har du aktivt kol hemma kan du ju försöka ge katten det, om den går med på det. Annars är det nog bara att vänta och se. Eftersom det ffa är hjärtpåverkan man är rädd för så kanske du kan ta pulsen på katten lite då och då under dagen?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 108
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Hej! Någon som sitter på tips hur man kan få katten att sluta hoppa upp på vissa hyllor ? Det är såhär att min mamma på 65 år har 3...
Svar
15
· Visningar
1 710
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp