Bukefalos 28 år!

HJÄLP tjuvparning

Bara uppfödare med registrerad kennel kan uteslutna ur SKK för blandrasavel. Vi som uppfödare skriver under SKKs regler när vi ansöker om kennelprefix.

I övrigt kan du inte göra något mer. Men jag hade krävt tikägaren på parningsavgift plus viss ersättning för varje valp. Ingen skulle få åka snålskjuss på min hund :mad:
 
Fel. Det gäller alla SKK-anslutna medlemmar, inklusive hanhundsägare.
Förvisso men det är sjukt enkelt att komma undan med blandraskull som ickeuppfödare. Räcker med att hävda tjuvparing. En varning men inte mer. Knappt så reggade uppfödare får en känning.
Anmäler ingen så lär SKK aldrig märka nått då hunden inte ska i avel och kullen kommer inte reggas.
 
Förvisso men det är sjukt enkelt att komma undan med blandraskull som ickeuppfödare. Räcker med att hävda tjuvparing. En varning men inte mer. Knappt så reggade uppfödare får en känning.
Anmäler ingen så lär SKK aldrig märka nått då hunden inte ska i avel och kullen kommer inte reggas.
Och för att veta vem hanen är så måste de väl DNA-testa? Måste ju vara sjukt ovanligt att åka dit på att använda hane i blandrasavel.
 
Och för att veta vem hanen är så måste de väl DNA-testa? Måste ju vara sjukt ovanligt att åka dit på att använda hane i blandrasavel.

Ja jag har aldrig hört om en enda som åkt dit på blandrasavel. Och jag har varit aktiv i hund i hela mitt vuxna liv.
Att renrasavlare med kennelprefix torskar ibland är inte så konstigt eftersom dessa hundar "syns" mer iom avelsdata men om jag tex lånar ut mitt skägg till nån med annan ras...hur stor är chansen att SKK får reda på det? Mycket liten om inte tikägaren skvallrar. Och isf nekar ju jag.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 661
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 265
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 536
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp