Bukefalos 28 år!

Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

mydia

Trådstartare
Jag har kört fast så nu behöver jag förslag på tänkbara hingstar,konstigt det var inte länge sedan allting var väldigt klart,nu tycks det mer suddigt än vanligt. Stoet är ju som vanligt mitt gammla Chapmansto. Det behövs en hingst av god typ, korrekta ben och bra halsansättning. Den bör ha bra gång och helst kunna hoppa också, helst en dubbeltalang. Den skall vara högställd och inte för grov då stoet är av den gammla rejäla sorten. Stoet är AB premierat med prestationsdiplom i hoppning. Hon är e. Chapman-Abbe-Caracas-Corso. Har funderat på Casir Ask, Monte Bellini,Last Liberty eller Chirlon som jag tyvärr inte tror passar henne typmässigt men man kan ju ha fel. Har tittat på conte Bellini men vet ej hur han ser ut eftersom jag inte sett någon bild på honom uppställd. Skull e bli glad för råd och förslag, bilder på stoet finns på min sida här på forumet.
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Ingen som har minsta lilla förslag att komma med.
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Nwe balance kanske? Han rör sig bra, lämnat avkommen med god exteriör o hoppförmåga, samt har fullblod på mödernet. Camaro M har oxå på 3-årstesterna lämnat både gång och hopp.Bourbon har jag för mig ligger oxå bra till i 3-årsstatistiken...
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Bourbon har väldigt dåliga blup-värden, 90 på typ till exempel, och är sänkt till V. Så det kanske inte riktigt är rätt val till TS sto.
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Bourbon är satt på vänt.

TS, har du tittat på Lambourghini?
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Bourbon har väldigt dåliga blup-värden, 90 på typ till exempel, och är sänkt till V. Så det kanske inte riktigt är rätt val till TS sto.

hihi nä inge bra val..jag minns fel anta jag :o men de nadra två tycker jag e bra kandidater:)
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Jag tycker ditt eget förslag med Casir Ask låter som en bra plan! Jag äger själv en unghäst efter honom och är så nöjd med henne! Hon fick dubbeldiplom som treåring och har ett temperament som är toppen!
Alla jag har sett efter honom har haft väldigt trevlig typ, även min egen.
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Camaro M har jag sett en del trevliga hästar efter, honom skall jag lägga till listan. New Balance vet jag inte så mycket om eller vad han har lämnat så den får jag nog läsa på lite om först.
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Jag har faktiskt tänkt tanken att man borde pröva en svenskfödd hingst med svensk stam eftersom jag tycker att vi igentligen borde använda våra svenska hingstar mer och bevara mer av de gamla svenska stamarna, jag ser att jag utrycker mig luddigt men jag tror att du förstår vad jag menar. Lambourghini vet jag tyvärr inte så mycket om, jag får läsa in mig mer på honom men jag vet ju att han är att räkna som en dubbeltalang och har god extriör. Däremot har jag inte någon koll på vad han lämnat. Jag har ju alltid haft ett gott öga till Chirlon men är tveksam om han passar till mitt sto, det är ju en rätt så maffig hingst. Jag har också lekt med tanken att använda Briar men skulle nog hellre använda Okeanos.
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Jag har funderat på Casir Ask då stoet har en mycket trevlig avkomma e.Quite Easy eftersom de är halvbröder så kunde vara intresant att se om den kombinationen också skulle kunde falla väl ut. Om Quite Easy kommer tillbaka skulle jag kunna tänka mig att använda honom igen.
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Casir Ask låter som ett trvligt val! Annars kommer ju som bekant Lingh till Flyinge i år. Jag har kikat lite på Wladimir OA och gillar honom, vill också att hingsten ska lämna hoppförmåga också och Flemmingh-blodet verkar bra i det avseendet tror jag? Har inte hittat någon hoppblup på Flemmingh dock.
 
Sv: Hjälp!! Vad skall jag välja i år då

Lingh, ja varför har jag inte tänkt på honom då. Han kanske skulle kunna fungera. Vad har Flemmingh för blup i hoppning tro eller skall man kanske kalla det för hoppindex ?
 

Liknande trådar

Avel Kan lika gärna slänga in en rad i år igen man brukar alltid få några matnyttiga tips. I år verkar det värre en vanligt annars brukar jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 456
Avel Nu har det blivit klart att jag skall köpe ett fullblodssto e Miami Spring ee Gay Fadango, och tanken är att jag skall betäcka henne...
Svar
14
· Visningar
2 180
Senast: neve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp