Hjälp! Vit avföring!

T

tirre

Har en liten kattunge hemma som vi tror är ca 6-7 veckor. Nu har hon blivit dålig och efter besök hos veterinär som inte kunde säga vad det var men gav litet hopp tänkte jag nu söka hjälp här.
Det är alltså en liten hittekatt som har varit hos mig och sin adoptivmamma i ca 2 veckor. Allt har gått jättebra och hon har diat och numera gått över till fast föda. För två dagar sedan slutade hon äta, ingenting funkar, kattmat, uppblött torrfoder, kokt fisk osv. Hos vet fick hon extra vitaminsprutor och vatten under huden. Samt penicillin i 10 dgr. Det som han verkade tycka var mest kontstigt var dock hennes avföring. Den är helt vit, som salva ungefär. Hon har ingen feber, däremot ca 1 gr under normalt. Till saken hör också det att hennes bror dog förra veckan efter kräkningarn och snabbt insjuknande. När jag kom in till djursjukhuset var det inte mycket de kunde göa utan han dog efter ca en timme. Någon som tycker sig känna igen symptomen för den lilla? Jag vill inte att hon går samma öde till mötes som sin bror.
 
jag har ingen aning om vad det kan vara. hoppas de kommer på det!!

den käkar inte kattsand då??
 
Jag vill genast be om ursäkt om jag gör dig ledsen/ orolig....förlåt, förlåt, förlåt :(

Vår kontaktperson fick in ett gäng småttingar, skulle vara 4 veckor då men såg inte ut att vara äldre än en vecka....första tiden gick det bra men så en dag när hon kom hem så låg Noodles på golvet och bara flämtade....ringde oss, iväg och hämtade nålar (hon är sjuksköterska), gav vätska under huden och matade honom med flaska....efter ett par timmar så hade han piggnat till betänkligt....
Dagen efter så fick hans bror samma symtom...men han orkade inte kämpa.....den avföring som kom var helt vit....de sa sedan att det var för att han inte har kunnat tillgodogöra sig den näring han fått.......de övriga ungarna avmaskades i all hast (vår kontaktperson hade inte velat göra det innan då de var så små och inte speciellt bra i magen) och nu går de stadigt upp i vikt, är pigga men fortfarande väldigt små....

Lucky Noddles och hans bror Skinny Al gick över regnbågsbron med ett par dagars mellanrum och ligger nu begravna i min mormors koloni under ett körsbörsträd... :(

Hoppas att dina små kryar på sig snabbt, vi tokhåller tummar, tassar och svansar för er!!

Mvh C + Gänget
 
vit avföring???aldrig hört om det.
har hört om ljusare,men vit?????

jag hoppas din veterinär kommer på det,och att kissen överlever.....
 
Nu är hon inlagd på Djursjukhuset. Känns som om de är de som kan göra mest för henne. Där observeras hon ju hela tiden och får dropp m.m.
Enligt vet. så beror den vita avföringen på att gallan inte producerar som den ska. Det är tydligen den som färgar avföringen. Men nu vet jag iallafall att allt som kan görs för den lilla. Och jag önskar innerligt att hon överlever även om oddsen är väldigt dåliga.
 
När jag hade gallsten så var min avföring vit så att det där med gallan är med all säkerhet rätt.
Hoppas din kisse blir bra.
 

Liknande trådar

C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp