Sablar22

Trådstartare
På lördag ska jag ev. iväg och hämta hem en vanvårdad häst, men det bästa vore ju om man fick med sig
en veterinär dit som kunde göra en bedömning & anmälan på plats.

Men vem står för dom veterinära kostnaderna.. är det jag som anlitar veterinären..
ägaren till hästen.. eller är det fodervärden som har hästen?
 
beror väl på litegrann...frågan är väl om ägaren är så pigg på att betala för att få ett utlåtande att hästen är vanvårdad :crazy: är det en travare ??
eller är det fodervärden som vanvårdat??
 
hm... jag tror nog att det kanske blir då här: ni tar med en vetrinär ut nu, så får ni betala tills vidare & om hästen är såpass vanvårdad att ni får igenom en anmälning & han fälls för brottet så får han betala vet. ? kanske ?

d kanske kan ringa till vetrinären du tänkt på & fråga honom&henne vad som sker i sånnahär fall? eller kanske borde du gör anmälan först så att djurskyddsverket får komma med sina anställda ?
 
Ännu en stackars travare som farit illa :crazy:
jag tycker att ägaren skall stå för detta....jag skulle iallafall gjort det om det varit min häst.
 
Glöm inte de små detaljerna jag berättade om... ;)
Hoppas det fixar sig - och en sjujäkla tur att jag Inte bor i närheten! :mad:
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 844
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp