Hjälm/Säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mizzcat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 990
M

mizzcat

Använder ni alltid hjälm och säkerhetsväst när ni rider eller bara ute/när ni hoppar eller nåt annat?

Sv: Hjälm/Säkerhetsväst

alltid hjälm.

säkerhetsvästen hade jag alltid förut när jag red ut, men så på skolan måste man ha den när man hoppar, så jag har bara haft den där.. orkar inte virkona den efter varje användning så den har bara använts där..

men snart är skolan slut o då får jag väl se när jag börjar använda den igen.. säkert bara vid hoppning nu när man vant sig av med den igen.. eller kanske när det är kallt också, den värmer ju så varmt! :love:

alltid hjälm (om jag inte rider tillbaka hästen till sommarhagen eller hämtar den...fast oftast då oxå=.

saldrig säkerhetsväst. har ingen=)

Äger ingen säkerhetsväst då jag använder inte det.
Men man kanske borde införskaffa sig en...
Hjälm sitter alltid på!

Alltid hjälm - Aldrig säkehetsväst då den bara e ivägen (åkte av oftar med den på än utan :o )

Rider alltid med hjälm.

Skulle gärna vilja ha en säkerhetsväst att använda vid terräng och hoppträning, men jag har inte hittat nån som jag inte tycker är ivägen..

Alltid hjälm!

Jag äger en säkerhetsväst också men trivs inte riktigt med den, tycker inte att den är speciellt bekväm och att man får tillräcklig frihet i den. Hoppas kunna skaffa någon annan att använda i skogen o dyl. som inte är så klumpig.

Alltid hjälm och nästan alltid säkerhetsväst.
Säkerhetsvästen är främst på vid hoppning (skulle inte våga hoppa utan) men annars så åker den på av vana förutom om jag ska ut och skritta barbacka eller liknande.
Har en jätte skön säkerhetsväst, visserligen går den inte ända ner på svanskotan...men den skulle bara vara i vägen då. Har barn larg(största storleken för barn) bara för att jag tycker vuxen xs blir endast för lång bak. Jag är 1.66 lång och väger 55kg.
Den är jätte klumpig på backen och innan man hunnit bli varm...men effter det så känns den knappt. Plus att den är extra skön att ha när det är kallt, blir som ett extra isoleringslager.;)

Använder alltid hjälm vid ridning och körning med min häst. Däremot använder jag inte säkerhetsväst.

Alltid hjälm, äger ingen säkerhetsväst men ska nog köpa en.

Alltid hjälm och väst på galoppen, bara hjälm på ridskolan, förutom vid hoppning och uteritter:bump:

använder alltid hjälm, aldrig säkerhetsväst om jag inte tränar terräng vilket inte händer så ofta nu för tiden :P

Alltid både hjälm och säkerhetsväst. Fast ibland har jag skitit i västen när jag bara ska skritta i paddocken :)

alltid hjälm, har även för det mesta säkerhetsväst när jag rider min galen panna till häst (do ck ej på dressyrlektioner och dressyrtävlingar).

Rider alltid med väst när jag rider nya hästar jag inte känner. Har nästan aldrig väst dock när jag rider ponnyn min.

Alltid hjälm, säkerthetsväst vid hopp och uteritt, men inte vid dressyr eftersom det stör så mkt.

Jag har alltid hjälm, och väst har jag oftast me alltid vid hoppning och uteritt.
Ibland vid dressyr har jag inte den, men jag älskar min väst så den stör inte ett dugg....

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
268
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.