• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lady_flash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 71
  • Visningar Visningar 6 422
Sv: Hjälm

Nej, inga kopior. Det finns en GPA som heter Titanium. En GPA som heter Textium och en som heter Titium. Och en GPA Classic. Alla av märket Pikeur.

Vilken har du??

vet någon nån hemsida som man kan hitta bra hjälmar på som t,ex charles owen och IRH. hjälmar?? är på jak efter en ny hjälm. som sitter bra, den hjälm jag har nu (ventilations hjälm från hööks) åkar fram hela tiden och jag som är hoppryttare störs väldigt mkt av det.. mvh bea

Jag har en Casco yongster, det är en lättviktshjälm med inställbar storlek. Jättebra!! Den passar de flesta (finns i typ 54-57 och 58-61 eller liknande) och sitter verkligen FAST! De flesta hjälmar har en tendens att vara lätta att tex dra ner på näsan, inte denna om den är rätt inställd!
Kostade runt 7-800:- bara :)
Är inte så jättesnygg kanske, men det tycker jag inte direkt att de med en ljusare rand fram är heller ;)

*knapplån*

Jag har en Charles Owen med läderband, en Champion jockeyhjälm och en Charles Owen GR8:

gr8helmet-l.jpg

Skulle vilja ha en ventilationshjälm men de är så otroligt fula. Jag tycker GPA-hjälmarna är lika fula nu som när jag såg dom första gången och jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta.

Jag har ventilationshjälmen fårn hööks. Den är bra att rida i och man blir inte alls svettig. Sen är det ju det att man får vad man betalar för, så att man ser ut som ett ägg och att passformen är väldigt standard, får man väl leva med. :D

Jag har en IRH som jag tycker mycket om, dock bubblar "överdraget" sig vid fuktig väderlek! :mad:

Har även en Victor Hugo med läderremmar! :love:

Rider också med en jockeyhjälm, men den blir lite väl varm på sommaren då den saknar ventilaton...

Har en CRW hi-lite i marin. Tycker den är skön, känner knappt att jag har den på mig. Har aldrig haft någon annan ventilationshjälm så jag har inget att jämföra med och det är ju inte så många ventilationshål på den så jag vet inte. Har inte haft den så länge. Får återkomma om det till sommaren. =)

hejsan!..jah har en gpa titan.. och trivs kalas med den...tycker den e snygg också,,men visst finns det snygga andra hjälmar med..men är ju en utav dem säkraste, så..kram på er alla..GPA är bäst ;) :banana: :rofl: :bow: :) :p :D :love: :bump: :smirk:

Har en Somerset just nu, som jag verkligen hatar! Den är hård, man får ont i huvudet av den och den har superdålig passform. Köp verkligen inte en sån! :mad:

Nu i veckan kommer min Charles Owen iaf, hoppas jag. Har beställt en som dom hoppades skulle komma med veckans leverans. :bump: Känns extra skojj nu när det är så många här som är så nöjda med sina! :banana:
Sen så tänkte jag köpa en ventilationshjälm Pro Lite eller Euro Lite, eller vad den hette... Snygg och skön var den iaf, och inte så fasligt dyr! :d

Har en prolite fr hööks, när jag köpte den var det underbaar men nu har den töjt sig och blivit en strlek för stor...sedan har jag hööks jockeyhjälm, köpte ½ strl för liten, då jag tror att den kommer att töja sig...jätteskön!! båda hjälmarna är jättbra!

Hmmm... Kan ju kanske bero på huvudformen också, kanske? För jag känner tre till som har Somerset som är nöjda med sina, men de har annorlunda huvuden än vad jag har.
Jag behöver en mer oval hjälm jag. :crazy:

Har precis köpt två stycken Troxel. En i sandfärg och en i brunt. Kostade 70 Euro styck så de var billigare än i Sverige. Mycket sköna hjälmar! Supernöjd!

Hade Casco tidigare men dessa hjälmar är bättre och skönare. Bättre passfrom och känsla.

Jag har en LAS Vega Shuttle Deluxe som är världens skönaste och dessuton mycket snygg. Toppenhjälm!:love:

*lånar knapp*

Jag tänkte köpa ny hjälm, har sett GPA (tror det är GPA) som har "silverremsan" hela vägen över huvudet ända bak och inte bara framtill.

Är det någon som vet vilken modell det är?

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
657
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Blyger
·
Utrustning Varför finns det inga hjälmar längre som inte har ett ställbart spänne längst bak måste vara något som lätt går sönder tänker jag?! Vill... 18 19 20
Svar
399
· Visningar
16 560
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejt
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur