Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej.
Nu ställer jag väll världens konstigaste fråga men får man tävla dressyr i en sådan här hjälm?
När jag köpte den kallade försäljaren dom "gammla" hjälmarna (ingen ventelation och den "gammla" sortens hakrem (eller vad det nu heter)) för dressyr hjälmar och det är därför jag ställer frågan.
Förstår inte vad du menar med den gamla sortens hakrem men den liknar min hjäl som jag har tävlat i mååånga gånger i dressyr dock bara på lättare nivår men jag antar att det är det du ska tävla också.
Så länge hjämen är CE märkt så är den godkänd för dressyrtävlingar. Dock ska hjälmens hackrem vara i funktion vid all ridning på tävlingsplatsen. Det är det som står i TR fast lite annan formulering.
Jag undrar också en sak. hoppas nån kan svara
jag ska hoppa en lokalhopptävling nu här snart i påsk. och det är A:0/A:0 och sen efter det står det /A .. vad betyder det ? :S
och en sak till., vad menas med Avd .., tex :
Avd 1: Rosett, plakett och hederspris
Avd 2: Ungponnyrosett
/A .. vad betyder det ? - Det är bedömningen i avd B- unghäst/Ungponnyavdelningen
och en sak till., vad menas med Avd .., tex :
Avd 1: Rosett, plakett och hederspris - Avd A - vanliga tävlingen
Avd 2: Ungponnyrosett - Ungponnyavdelningen Avd B