Sv: Hjälmar

Jag håller med. Säkerheten är viktig.
Rätt hjälm för rätt aktivitet och rätt
Tillpassad. Vi badar i hjälmar här hemma
med tre barn blir det lätt så.

När det gäller skridskoåkning är halsskydd något man bör tänka på.

Ja, precis! Och finns bollar och klubbor inblandat (vilket det i regel gör om det är på en isbana för allmänheten eller i förskolans regi) så bör man absolut ha visir. Hos oss är det ett krav från förskolan med halsskydd och visir.

och så kom jag att tänka på en annan sak också, som Ramona var inne på. Vi har även ett skydd för rygg/bröst/axlar/armbågar som sonen har på sig vid skoteråkning.

Det svåra med skyddsutrustning är ju mest när de är små (upp till 3 år speciellt); att hitta utrustning i sådana små storlekar är inte alltid lätt.

*kl*
Vad många bra svar här var:bow: får sätta mig vid datorn och läsa och svara lite mer:)

Jag är nog sämst i världen på att googla, nån som hartips på vart man kan hitta info om det där med vikterna?

Här hemma varvar jag med tre hjälmar till sonen.
Cykelhjälmen till cykeln.
Jag vet inte vad hjälmen kallas men en sån där plastik som dom vill att man har på dagis. Bra till alla möjliga tillfällen. Dagis, pulkåkning, skridskor, skidor osv. Det blir väl även den till ridningen då sonen ska börja. (om han vill).. Och så köper jag en mer lämplig om han tycker det är nåt han vill göra. Känns onödigt att köpa en hjälm om han ändå inte tänker fastna för hästeriet..

Men då jag åker mycket skoter så har vi en rejäl skoterhjälm. Tidigare har han haft den lilla allt i allo hjälmen då ingen lämplig har passat honom. Men tidigare har han mest suttit i skoterpulkan på längre åkturer med mej.
Har han suttit på skotern har det handlat om små turer i hästhagen.

Dottern på snart 1 år har ingen hjälm än.. Är hon med på skotern är det lugna puckar som gäller. Men hon lär ha en till nästa vinter..

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 048
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 688
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka