Hjälp att inreda fikarummet i stallet!

danilo

Trådstartare
Kan inte ni alla kloka och kluriga hästmänniskor slänga upp alla bra idéer på vad som bör finnas i ett bra fikarum i ett stall? Här ska göras om! Rummet är fikarum/omklädningsrum/rum för stallmöten.

Rummet är ca tio kvadrameter, och längs ena kortväggen sitter ett handfat som inte används, men som ska sitta kvar (det är inte jag som äger stallet). Just nu står det en soffa, en fåtölj och någon slags pall i rummet. På väggen hänger en hästaffisch. Det som ska få plats är:

- Förvaring för kläder för ombyte
- Någon slags sittplats (soffan och fåtöljen kan slängas ut om det är så)
- Någon slags förvaring för lite fika och mellanmålsgrejer

Hjälp mig :bump:

Sv: Hjälp att inreda fikarummet i stallet!

Försök få in så mycket garderober ni kan! Anpassa hur breda de ska vara efter hur många som ska ha ett eget skåp.
Ett skåp kan man ha in flera hyllplan i, och tadaa, ni får plats med fikatillbehör ;) En gammal micro kanske kan vara aktuellt att få tag på och köra in där? Som Moneypenny sa, kaffekokare är alltid uppskattat av de som dricker kaffe. En vattenkokare kan också vara trevligt, och lär nog utnyttjas till mer än bara att koka tevatten ;)
Försök behålla så många sittplatser ni kan!

Det är så mycket jag kan komma på just nu, återkommer om jag kommer på något mer :)

Kan inte ni alla kloka och kluriga hästmänniskor slänga upp alla bra idéer på vad som bör finnas i ett bra fikarum i ett stall? Här ska göras om! Rummet är fikarum/omklädningsrum/rum för stallmöten.

Rummet är ca tio kvadrameter, och längs ena kortväggen sitter ett handfat som inte används, men som ska sitta kvar (det är inte jag som äger stallet). Just nu står det en soffa, en fåtölj och någon slags pall i rummet. På väggen hänger en hästaffisch. Det som ska få plats är:

- Förvaring för kläder för ombyte
- Någon slags sittplats (soffan och fåtöljen kan slängas ut om det är så)
- Någon slags förvaring för lite fika och mellanmålsgrejer

Hjälp mig :bump:

Jag är ingen inredningsexpert men kan ju alltid säga vad jag tycker det ska finnas. :) Soffan och fotöljen funkar ju alltid bra att sitta i och man kanske kunde ställa ett bord imellan som någon sorts soffgrupp så man kan sitta och äta där. När det kommer till ombyte kan det ju alltid vara bra att ha en bänk, kanske man kan ställa den längs en ledig vägg och försöka ha den så lång som möjligt. Bänken kan ju också vara öppningsbar, alltså en bänk med lock så får man på så sätt extra förvaring.
Vattenkokare känns alltid trevligt att ha, och en micro är ju inte heller helt fel om många tar med sig mat till stallet. Har ni ett kök i rummet? Annars är det ju ganska smidigt med handfatet om det nu fungerar, kanske man kan ha wn bänk brevid där vattenkokare m.m. står :)

I vårt stall har vi ett högt bord med 4 barstolar (pallar) till. Det funkar jättebra för bordet är ju lite smalare än vanliga matbord, och pallarna går ju att skjuta in under bordet när de inte används så det sparar plats. Dessutom lättare att hålla rent än en soffa.

I övrigt har vi:
- vattenkokare, snabbkaffe, engångsmuggar och plastskedar, papperstallrikar.
- mikrovågsugn
- ett vanligt köksskåp med två luckor. Där ska alla muggar mm bo, men det är en salig blandning av hästpass, hästvårdsböcker, papper etc..
- ja just det, det finns ett tidningsställ som sitter på väggen (eller på gaveln av köksskåpet egentligen) med blandade hästtidningar.

Planen är att det ska finnas förstorade foton av stallets hästar på väggarna men det har inte hänt än.. :p

Åh nu kliar det i mina fingrar!

Långa hyllor utav gamla brädor, ganska breda ta en låg som man kan ha skor etc på.
Sedan kan ni ha en sån "Handduks" hängare som finns på (det stora varuhuset i älmhult) I**A jag tror det är 5 eller 6 "Armar" på den så man kan dra ut en och hänga jackor mm på sen när den inte används tar den ingen plats eftersom att du kan skjuta in "armarna" emot väggen (i utvikt tillstånd ser det typ ut såhär E <- fast fler hängare, och ihopvikt l <-). kolla deras sortiment så hajjar du vad jag menar.
Några krokar e ju inte dummt heller!

Ett litet skåp för muggar, bestick & tallrikar mm
Har man tur kanske en vattenkokare och eller en micro får plats på/i.
En "Mus-säker" soptunna i metall med lock

Sedan sånna "ihopfällbara" klappstolar och bord med utdragbar bordskiva??
Så kan man vara både 2 och 6 personer ;)

För att komma billigast undan kolla på loppis och typ Röda korset och myrorna om de har lite sånt jox, brukar inte vara så kul att ha massa nya saker (och inte billigt heller (Smålänning som man e född till) för den delen)

Lycka till och lägg kanske ut ett kort eller två när ni e klara ;D

Svar till alla:

Vilka kloka och bra idéer! :bow:

Nu får vi verkligen tänka till här, om man vill satsa på soffan eller sittplatser vid bord (båda två får tyvärr inte plats...). Men eftersom jag själv håller på och flyttar så kan det ju kanske bli som så att vårt gamla köksbord med ihopfällbara kanter får åka med till stallet, med några stolar. Om det inte hade varit så tyckte jag att barstolar + skiva lät som en smidig lösning! Och ett gammalt köksskåp var ju en toppenidé! Ska genast kika på det. Och garderober, eller gamla skol-skåp tänkte jag på, de måste nämligen vara ganska smala för annars stjäl de nog för mycket plats. Hmm...

Jag ska också höra med ägaren om det är möjligt att koppla in handfatet och kunna använda det, och i sådana fall kanske fixa en arbetsbänk där också.

Foton på hästarna vore ju supermysigt! Och kanske lite rosetter hängandes i något hörn också.

Fler idéer mottages tacksamt :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka