Hjälp att välja hingst åt okunnig

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zelma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 438
Z

Zelma

Har ett sto e. Labrador ue.Galdiator som gått MSV hopp och LA dressyr.
Grövre halvblodsmodell, lite för tung enligt mig, med med mycket gott lynne och stabilt psyke.
Har blid men ingen aning om hur tusan man lägger ut :o

Funderar iaf på att betäcka till våren men har ingen aning om vilken hingst av alla snyggingar man ska kolla närmare på. Känner mig totalt novis på detta.

Så, alla kloka människor därute, hjälp mig nu :D:banana::bump::bow:

Sv: Hjälp att välja hingst åt okunnig

Om det är stoet jag gissar att det är så är hon bl a halvsyster med en internationell svårklasshoppare och har flera andra goda hoppare i syskonskaran.

Titta på Jaguar Mail, framstående hopphingst med högt fullblodsinlag.

Vill du ha en hopphäst - titta närmare på Careful - helt enorm kapacitet:banana:

Tackar :) Jag vet faktiskt inte så värst mycket mer om detta sto. Vad hon heter är ingen hemlighet, Soraya II.
Köpte henne nyligen som ridhäst/läromästare åt vår tös, men tog upp det med förra ägaren om att ta föl och det ska inte möta några hinder :)
Bara att jag själv är helt okunnig på detta med avel :o

Då är det stoet jag trodde att det var:)

Mamman lämnade Zorro e Nepal som gick svår internationell hoppning med Peter Eriksson. Hans helbror Mendel var godkänd hingst ett år och gick msv hoppning. En halvbror e Furidant, Frisco, gick bruksprovet men blev inte godkänd, och gick sen msv hoppning och fälttävlan.

Jag tänker att du ska titta på en ädel hopphingst.

Mjo... vet inte riktigt. Något med honom som inte faller mig riktigt i smaken. Men tack för tips! Tar gärna emot fler :)

tycker också om Jagual Mail. Såg honom på en hingstvisning, han verkar väldigt vänligt. Fint byggt. Å hoppar verkligen bra. Traven är vad jag skulle kalla ordinär (6-7 skulle jag tippa på) skritten något bättre med bra övertramp men galoppen var den gångart som var bäst.

En hingst som lär bli populär fort nu...

Maria

Glöm inte att kika lite på hennes blup och om hon har gått 3-årstest eller liknande, för att jämföra med hingsarnas för/nackdelar :)

Så där gamla damer har inte deltagit i några treårstest;)

Såna test ger ju en fingervisning om vad hästen har för talanger, men den här damen har ju egna prestationer och kommer från en framgångsrik syskonskara, så det är tillförlitligare.

Till trådskaparen; jag har faktiskt inte sett Jaguar Mail live, bara på web-tv. Men han har en guldkantad härstamning, goda prestationer, högt fullblodsinslag, vilket jag tänker borde passa bra ihop med ditt sto.

Hejsan Zelma!
Jag har ett barnbarn till din Soraya II.
Jag köpte hennes dotter Sorina 1992, sålde henne till en tjej som kunde nyttja henne bättre än mig. Min kuse är nu dräktig. Har massor med bilder om du vill se.

Glöm inte att kika lite på hennes blup och om hon har gått 3-årstest eller liknande, för att jämföra med hingsarnas för/nackdelar :)

Ojdå...hur gör jag då? :o Jag är lika begåvad på detta som en barnunge på astrofysik :angel::cool:

Vill jättegärna se bilder :bump:

JAg är helt rörig av alla funderingar nu ju :p Fick kontakt med uppfödaren idag och tackar så jättemycket för hjälpen Görel! :bow: Det var både intressant och lärorikt att få tala med honom.

Efter det samtalet och de hingstar jag tittat på under dagen, ter sig Jaguar Mail inte så tokig alls :D

Liknande trådar

Avel hej ! Jag ska troligtvis betäcka mitt sto till våren född -91 som har två avkommor e. minotaurus. Hon är som en förminskad storhäst och...
Svar
5
· Visningar
1 613
Senast: Zuzzi
·
Avel Hej allesammans! Nu är det så att mitt sto börjar närma sig slutet på en tävlingskarriär och starten på ett liv som mamma. Hon kommer... 2
Svar
30
· Visningar
4 395
Senast: theJohanna
·
Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: KickiH
·
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: angeeliicaa88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI