Hjälp, bakteriedödande medel till täcken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Doneloge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 301
D

Doneloge

Vet nån nåt bakteriedödande medel man kan tvätta täcken med? Täckena har legat i ett förråd utan värme och är möggliga :o och jag vill göra ett försöka att "rädda" de om det går.... ;)

Sv: Hjälp, bakteriedödande medel till täcken?

sök på mögeltvätt +textil på nätet, det verkar finnas en hel del medel att välja bland. :)
Kan eventuellt fungera med såpa åxå (?)

Ättika fungerar ju på mögligt läder. Kan nog tänka mig att om du tvättar dom som vanligt o istället för mjukmedel blandar i lite ättika så borde dom bli fräsha :rofl:

hehe okej, d blir nog finare då än o tvätta de med klorin iallafall :angel: har alltid velat ha ett baby-blue täcke... :rofl:

Ja för all del, blått är ju alltid OK :angel: men med klorin brukar åtminstone mina saker anta en mera kamoflage färgat utseende, o sen luktar det lite mysko. :D

Hva med virkon s?

virkons?? va e d?? e nog lite trög ida :angel:

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 832
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 512
Senast: Ginne
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
283
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka