Hjälp! behöver råd!

Sv: Hjälp! behöver råd!

Men köpte denna ev bulvan hästen till det ursprungliga priset som fodervärden ville pruta på? Isåfall fattar jag inte varför fv inte kunde betala det från början som det var sagt.

Verkar bara krångligt tycker jag! :confused:

Men varför har hästen varit foderhäst hos en som tydligen behandlar hästen illa? Emellanåt verkar det vara frågan om pengar och ibland om hästens välbefinnande. I dont get it.

Kan det vara så att fodervärden inte gillade pålle men hennes kompis gjorde det??? Å att hon då tog saken i egna händer och köpte pålle å behövde då inte veta så mkt eftersom hon kanske redan umgåtts med pålle massor och blivit förälskad?!?

Men varför har hästen varit foderhäst hos en som tydligen behandlar hästen illa? Emellanåt verkar det vara frågan om pengar och ibland om hästens välbefinnande. I dont get it.

Nej absolut, det fattar inte jag heller jag undrade bara över fodervärdens agerande OM denne nu har köpt hästen via en bulvan till det ursprungliga priset (?) -då kunde ju fv gjort det från början. Från början verkar det ju inte handlat om att fv inte tog väl hand om hästen utan att denne inte ville betala avtalat pris? Om fv inte tog väl hand om hästen och ts nu säger att h*n inte vill hästen illa hade väl ts varit glad över att fv drog sig ur köpet men så verkar ju inte vara fallet<+

I don't get it either :grin:

Senast ändrad:

*kl*

Jag får nog sälla mig till skaran som inte riktigt förstår problemet. VET du att det är förra fodervärden som ska ha hästen? Betalade de det priset du begärde?
För då känns det ju enormt onödigt att gå via en bulvan för att ändå betala fullpris?
Och fodervärden har ju fått lov att ta hand om pålle innan, så du måste ju ha tyckt att hon dög då?
Jag känner mig förvirrad :confused:

Men jag tror du kommer ångra dig om du skulle börja ta bort alla foton och så. Jag minns fortfarande hästar jag ägt med glädje och bra minnen, även om de inte är mina längre eller har avlidit. Det är ju inte HÄSTENS fel att den fått en köpare som du godkände men sen ångrade dig.

Pengarna skiter jag i. Ville bara inte att hästen skulle hamna hos oseriösa hästköpare som gott bakom ryggen på mej.

Du skrev att den som köpt hästen är kompis med den som först skulle köpa hästen.

Sänkte du priset till den som nu köpte honom jämfört med vad du begärt först?

Hur vet du att hästen kommer hamna hos den som först skulle ha den? Det kanske är så att den som köpte hästen verkligen ska ha den?

Nej precis, låter konstigt. Och det låter faktiskt som om ts är ung. yngre tonåren tippar jag. ;)

Fatta nada av denna tråden faktiskt, läst flera gånger men förstår inte problemet??

Fatta de så som att hon sålde hästen till en som inte ville veta något, sen köpte fodervärden hästen??

Du vill inte att hästen ska hamla hos en oseriösa hästköpare, ändå väjer du att sälja hästen till en person du har noll koll på? Du skriver att du tycker synd om hästen och vill honom inget illa och i nästa inlägg skriver du att du skiter i honom?

Förstår att det är frustrerande att det inte blir som man hade tänkt sig, men du har förhoppningsvis lärt dig något av det här.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag kommer det en seriös spekulant och tittar på min häst och hon vill lägga handpenning idag om vi kommer överrens om ett bra avtal... 2
Svar
21
· Visningar
3 038
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 887
Senast: Varmblod90
·
Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 952
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 810
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka