Hjälp! Boots xxl....

Charlotta

Trådstartare
Finns det att få tag på? Min häst har rejält stora hovar ( 4:or ) och efter som han går och slår i bakhovarna i fram har jag boots på alla fyra. Fram har jag boots i xl, men bak räcker de inte till. Jag vill ha ett par som täcker så mycket hov som möjligt. Men jag har letat utan framgång.
Någon som vet?

Sv: Hjälp! Boots xxl....

Klapperboots går ju att göra nästan hur stora eller hur små man vill.

Sedan så ska väl hovslagaren kunna fixa så att hästen inte slår i?

Att sy för hand blir inte hållbart. Dessutom är materialet för tjockt att sy i för hand.
Har du aldrig reflekterat över på vad boots är gjorda av? Och nu menar jag inte gummiboots. Mina xl boots är gjorda av neopren med galon ovanpå. Både tjockt och segt att sy i. Tror dessutom inte att en vanlig maskin klarar av det.

Jag har boots från Globus (nåt slags tyg med fleece överdraget), och visst är det nog svårt att sy för hand, men det går. Jag har lagat mina för hand.

Charlotta skrev:
Finns det att få tag på? Min häst har rejält stora hovar ( 4:or ) och efter som han går och slår i bakhovarna i fram har jag boots på alla fyra. Fram har jag boots i xl, men bak räcker de inte till. Jag vill ha ett par som täcker så mycket hov som möjligt. Men jag har letat utan framgång.
Någon som vet?

Stora hovar? Ok. Våran har 8or........ Det kallar jag stort.

Hästen har ett enormt övertramp, hovslagaren har hjälpt mycket. Men min häst är ibland en klumpeduns, glömmer ibland att flytta sin ben i tur och ordning. Det är inte så att han slår i konstant.

Charlotta skrev:
Någon som vet?

4: or är det så stort ? Min foder häst hade 6: or och då hade hon ändå små hovar för att vara ardenner :p

Min travare har treor :p

Men gå in i nån travshop om du har nån sån i närheten. Den som finns på jäersros stallbacke har både boots och skor i alla tänkbara storlekar :) Har inte Lillhästen också nån sån batuaboots?

Annars finns ju, som nån annan sa, klapperboots.

Min häst har också 4or i skor men på honom har jag boots i strl L och de räcker gott och väl!

Min häst har också stl 4 på sina skor, tycker inte alls det är svårt att hitta boots.... :smirk: Men har du provat Proffesional's Choice? Deras största stl är JÄTTEstora nästan för stora för min häst bakben...

Jag prövade med klapperboots, men de fick han skavsår av. Annars funkade de bra.

Travshop? ingen dum ide, Solvalla har väl en antar jag.

Senast ändrad:

Tigertofflan skrev:
På jägersros travshop finns allt som inte finns :D

Vad bra! Då har de säkert också hovar i str4 också. Min häst kan behöva nya, de han har är så dålig kvalitét på :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 516
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 300
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 261
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V