Hjälp, förklaring tack.

Sv: Hjälp, förklaring tack.

Jag är ganska ny inom travet, har endast jobbat i ett travstall under förra sommarlovet och under jullovet som var. Men jag undrar vad "pullar" betyder?

Tacksam för svar :banana:

Sv: Hjälp, förklaring tack.

Om en häst pullar så betyder det att den ligger hårt på bettet och att man alltså som kusk måste dra hårt i den för att få den att dämpa tempot. Hästen springer alltså fortare än kusken vill och slösar bort krafter på det i lopp. Hästar som pullar brukar ofta bli trötta tidigt i lopp.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Fick hem papper att jag haft högre inkomst än jag angett 2023, jag blev jätte chockad och ringde CSN direkt, och fick jättebra hjälp... 2
Svar
22
· Visningar
1 940
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Bullen22
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 243
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka