HJÄLP! Han vill inte jobba

Sv: HJÄLP! Han vill inte jobba

Tog ett tag innan jag hittade något "bollfenomen" för du hänvisar mest till det.
Men till slut hittade jag något om att sitta på bollar, är det det du menar?

mumrikan skrev:
Men till slut hittade jag
något om att sitta på bollar, är det det du menar?
Nää.
Du sköter takten o farthållningen genom att använda ditt säte på samma sätt som du håller en boll i studs.
Om du vill ha en snabbare takt=handens inverkan på bollen för att hålla den i studs på låg höjd, använder du med rumpan.

Långsammare takt med mer höjd i steget = hålla bollen i studs högt upp.

Ont i bakknäna.... Behöver inet synas som hälta böjprovsreaktion, bar aatt det stramar lite i seno roch muskler runt om knäet och i rumpan.
Att han stått skadad styrker min gissning.
Botas med klättring, i mängder, rask skritt på lång tygel en timme om dagen, galopp långa och långsamma på rak mark.
Förvärras av paddockarbete tills du "töjt ut" bakdelen.

Liknande trådar

Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 206
Senast: Piaff
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: tanten
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 158
Senast: Mint
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka