Hjälp!! Hur betalar man in till AQHA???

Isabelle L

Trådstartare
Hej! Hoppas att det finns nån som kan hjälpa mig?! :) Jag har köpt en quarter för ett tag sedan och hans registreringspapper skickades då till AQHA för att anmäla ägarbyte och få papprerna i mitt namn. Jag har fått en räkning från AQHA som jag ska betala för att få tillbaka papprerna och som gör att jag blir medlem. Inget konstigt med det eftersom jag visste om detta.

Nu till mitt problem! Hur ska jag göra för att betala räkningen???:confused:

Jag har varit på banken och där kunde jag inte betala in räkningen för det finns inget kontonummer eller liknande som man kan betala in pengarna till.

Hur gör ni andra när ni betalar in till AQHA??

Tacksam för snabba svar :)

Sv: Hjälp!! Hur betalar man in till AQHA???

När jag skickade in mina horse transfer papper till AQHA fyllde jag bara i mitt kreditkort, summan och skrev under direkt, tycker det är lättaste sättet. Men det går alltid att ringa till AQHA och betala, har gjort det i vissa sammanhang också, då lämnar du bara kreditkortsinfon över telefon i stället. Jag vet att dom också har viss service med kortbetalning över internet för medlemmar, men jag har aldrig använt den, så jag vet inte om det går att betala redan utskickade räkningar, tror det är mer när man gör transfern eller fölregistrering direkt på internet.

Senast ändrad av en moderator:

det var förra ägaren som skickade in papprerna så det alternativet funkar tyvärr inte. Jag har bara fått en räkning från dom som inte går att betala.

Hej

När man har problem med AQHA eller sin Quarter tycker jag att Quarter föreningen i Sverige borde vara det självklara valet av rådgivande instans, varför det är så förstår jag inte.
Men för att ge svar på tal så är det så att du uppger ditt kreditkortsnummer till AQHA för betalning av räkningar dit.
Om du inte vill göra det så antar jag att SQHA liksom andra rasföreningar kan hjälpa dig genom att du betalar till dom och dom i sin tur betalar till USA och AQHA.

/Monica Widh

Hej!

Det går inte att att uppge kreditkortnummer. Den räkningen som jag fått är bara en slagt upplysning om vad jag ska betala. Det är inget som skall skickas tillbaka eller så. Den förra ägaren skickade in transferreport och där kunde hade man kunnat skriva in kreditkortnummer men det var tydligen bara den nya ägaren som kunde skriva i sitt kreditkortnummer. Så nu kom det bara en räkning till mig som inte går att betala. Lite skumt!

Men jag har skrivit till AQHA nu, hoppas att jag får svar snart. =)

Vem som helst kan skriva i sina kreditkorts uppgifter på transfern, och det brukar man ju som säljare se till att köparen gör så det inte blir krångel med bills från USA. Men du kommer få svaret att du kan uppge dina kreditkortsuppgifter via mail eller telefon istället.

Hej!

Det går inte att att uppge kreditkortnummer. Den räkningen som jag fått är bara en slagt upplysning om vad jag ska betala. Det är inget som skall skickas tillbaka eller så. Den förra ägaren skickade in transferreport och där kunde hade man kunnat skriva in kreditkortnummer men det var tydligen bara den nya ägaren som kunde skriva i sitt kreditkortnummer. Så nu kom det bara en räkning till mig som inte går att betala. Lite skumt!

Men jag har skrivit till AQHA nu, hoppas att jag får svar snart. =)

jag har betalat via faktura till AQHA. Banken tar extra betalt för att göra betalningen utomlands. Vet att jag fick maila för att få konto uppgifter osv.

När jag ibland har fått en räkning så har skrivit på den att dom kan ta pengar från mitt visa kort uppgett kortnummret plus när kortet går ut tex 06/12 skrivit under och skickat tillbaka räkningen och det funkar varje gång.

Så brukar jag också göra om det inte funkat på annat sätt. Bara man skriver under så är det inga problem.

Vågar man skicka iväg sitt kontonummer så?? Känns som vem som helst kan få tag på brevet och använda kortnummret?

Har ni bara skrivit det på räkningen vart som helst eller??

jag har betalat via faktura till AQHA. Banken tar extra betalt för att göra betalningen utomlands. Vet att jag fick maila för att få konto uppgifter osv.

Banken verkade inte förstå alls hur man skulle göra. :grin:
Hoppas att jag får kontonummer från AQHA snart, har mailat dom iallafall.

För man kan inte gå in på hemsida och betala transfer eller? Så som man gör med medlemsavgiften....

Om man är osäker på att lämna ut sitt kortnr så kan man ha två olika kort och se till att man inte har mer pengar på det kontot som man använder. På det sättet går det inte att få ut mer pengar.
Lämna ut sitt kort nr gör man ju på vanlig transfer med och det har aldrig varit några problem.

Jag betalar ofta pengar till AQHA (ca 30ggr/år) och jag skriver alltid mitt Visakort nr. Det har aldrig hänt att dom dragit för mycket eller att någon annan tagit pengar.

Visst tror jag att det kan hända men risken är lite.

Jag skriver där jag får plats på räkningen att dom kan ta pengarna på kortet, men du måste skriva under annars tar dom inga pengar.

Jag betalar ofta pengar till AQHA (ca 30ggr/år) och jag skriver alltid mitt Visakort nr. Det har aldrig hänt att dom dragit för mycket eller att någon annan tagit pengar.

Visst tror jag att det kan hända men risken är lite.

Jag skriver där jag får plats på räkningen att dom kan ta pengarna på kortet, men du måste skriva under annars tar dom inga pengar.

Ok, ja jag får lyssna på er som har lite mer erfarenhet. Jag chansar. :D

Tack för bra svar allihopa! :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 039
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 267
Senast: cewe
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
11 338
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31