Hjälp, jag måste veta!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare BabieBus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 761
B

BabieBus

Får jag tävla med rakt gummibett med vanliga ringar på lokal tävling? Eller rakt vanligt tränsbett?..
Får man ha tredelat med D-ringar (metall då)..?
Brhöver verkligen veta, fick lite panik nu när jag kom på att jag ska ut med hästen och jag inte vet vad jag får tävla på..:crazy:

Sv: Hjälp, jag måste veta!

Får jag tävla med rakt gummibett med vanliga ringar på lokal tävling? nej
Eller rakt vanligt tränsbett?..nej
Får man ha tredelat med D-ringar (metall då)..? nej

Bettet ska vara ledat (en eller två leder, dvs två- eller tre-delat, tredelat ska ha rundad mittdel) och gjort av metall, eller hårt oböjligt plast- eller syntematerial och får vara täckt med gummi. Både två- och tredelat bett får ha löpande eller fasta ringar (bara ovala och runda fasta ringar är avbildade så jag är osäker på om D-ringar är tillåtet). Böjligt gummibett är inte tillåtet. Tilläggsutrustning på bettet är inte tillåtet. Tredelat bett med rörlig mittdel är tillåtet (det ser på bilden ut som om mittendelen består av två halvor som kan rotera relativt varandra). ( http://www.stallbacken.com/ )

Sv: Hjälp, jag måste veta!

alltså, är dte någon som egentligen vet VARFÖR man inte får ha tex. vanligt rakt gummibett, som egentligen är mycket snällare mot hästens mun är tredelad metall??Tycker det låter lite småkonstigt i mina öron..

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: fio
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 729
Senast: Mirtai
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 051
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka