Hjälp- Knoppa manen. Sammanfogad knopptråd

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 13 235
Sv: Hjälp- Knoppa manen. Sammanfogad knopptråd

veroa skrev:
Kl*

Är inte så insatt i dressyren än , vi ska deb. på söndag (21.e)

Men till frågan: Är det ett måste att knoppa?

Nej! Men det ser ju snyggare ut!
/anna

Jag har gett upp det min pålle ruskar på huvudet bara man tar i manen. Så till hösten så stubbas han :angel:

Det är inget måste men många hästar tycker jag er lite "finare" ut i knoppar. Om din häst har tjock man så kan jag föreslå att göra färre knoppar, det blir jättesnyggt och går snabbt..och är värt det, speciellt inför en dressyrtävling.
Lycka till!!

En häst med smal hals ska ha få och stora knopppar medans en häst med grövre, kraftigare hals ska ha många små :banana:

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 050
Senast: cili
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka