HjÄLp. Köpa Ny eller Begagnad pessoa legacy xl ??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fervour
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 248
F

Fervour

Behöver hjälp att välja nu...
provade idag ut en ny pessoa sadel i vid storlek... har ett super pris på den och den kostar bara 13 000! Han hade då en del att växa i och får gå med padd ett tag... är bara 5 så växa ska han ju....

Men har en tjej som säljer samma sadel 2 år gammal i mediumvid för bara 7500... lite sliten under stiglädrena men annars fin... !
är by-flex stoppad så den ska ju hålla länge...

behöver hjälp att välja... är ju så dålig på det...
vilken hade ni köpt! Har precis råd med den dyrare och tillbehör.. men sparpengar är ju ändå aldrig fel att ha!

Sv: HjÄLp. Köpa Ny eller Begagnad pessoa legacy xl ??

Jag köper nästan alltid begagnat så för mig hade valet varit lätt.

Jag är också en begagnat köpare. Tycker det är så retligt när man får första märket på en ny sadel.
Passar den begagnade sadeln hästen nu? Även om hästen breddar sig och du bara kan använda sadeln en tid så får du nog igen pengarna när du säljer den.

Ännu mer retligt när man ska sälja den och inte ens får ut hälften av vad man gav medan man för den begagnade ofta får igen pengarna.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
571
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: videnlis
·
Utrustning Nu har ju bomlösa sadlar varit populära i några år, och det börjar dyka upp en och annan begagnad på annonssidorna. Jag är jättesugen...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: pinky
·
  • Låst
Dressyr Jag ska precis köpa mig en dressyrsadel och står inför ett dilemma skulle man kunna säga. Jag vet inte vad för sadel jag ska välja...
Svar
18
· Visningar
2 286
Senast: gazira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka