Hjälp med enkel sak i Word

Yrja

Trådstartare
Detta kan säkert alla men jag lyckas inte komma på hur man gör! :mad: Dumma Word!

Jag ska skriva ut ett dokument med en stor bild som bakgrund. Allt ser bra ut, bilen är större än dokumentet och ändå (!) så skriver den jäkla datorn ut dokumentet med en vit ram runt. Den lixom klipper bilden. Jag vill inte ha vitt på mitt papper! Har försökt med ALLT. HUR gör jag för att kunna skriva ut dokumentet med bilden ända ut i kanten?

//Mycket grinig ttl :devil:

?%@"!=9&^!X# <----svärord

Sv: Hjälp med enkel sak i Word

Kanske är det inte alls word som är dumt, kanske klarar inte din skrivare att skriva ut ända ut i kanten på pappret helt enkelt?

moiran har troligen rätt, det är inte många skrivare som klarar av att skriva ända ut i kanten. Skall du ha en A4 får du helt enkelt skriva ut en A3 och renskära.

Layoutprogram brukar ha inställningar för skärmärken, men jag tvivlar på att word fixar sånt.

Säkert är det skit bakom rattarna, det är därför jag tar hjälp här.

Det spelar ingen roll vilken skrivare jag använder. Skriver ut på arbetet, arbetar på ett företag som säljer just kontorsmaskiner och stora skrivare så det är inga dåliga grejer. Och de skriver utan problem ut bilder från andra program än Word. Det måste handla om en inställning i programmet som jag inte hittar. :cry:

Säkert är det skit bakom rattarna, det är därför jag tar hjälp här.

Det spelar ingen roll vilken skrivare jag använder. Skriver ut på arbetet, arbetar på ett företag som säljer just kontorsmaskiner och stora skrivare så det är inga dåliga grejer. Och de skriver utan problem ut bilder från andra program än Word. Det måste handla om en inställning i programmet som jag inte hittar. :cry:
Du måste både välja i Word att inte ha några marginaler, och sen även i skrivarinställningarna ta bort skrivarens marginaler.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka