Hjälp med färger

Daimie

Trådstartare
Jag startar också en tråd eftersom jag inte kan komma fram till vad jag ska ha för färger till min häst. Daimie är ett arabsto(75 % ialla fall), en kraftig skimmeltjej med mörkare ben och ett väldigt feminimt uttryck. Har svart sadel och svart träns, något jag inte kan komma ifrån. Några förslag på färger i detaljerna?

Sv: Hjälp med färger

nä alla möjliga!!! Men typ vanlig lila med grått kantband vore ju dödligt snyggt.. Men vet inte var det finns att få tag på...:D

_Yggdrasil_ skrev:
nä alla möjliga!!! Men typ vanlig lila med grått kantband vore ju dödligt snyggt.. Men vet inte var det finns att få tag på...:D

Det vore riktigt fint med ljuslila nosludd tillsammans med ett grått schabrak kanske:smirk: . Det är så svårt bara för mig som har bomlöst med pad, paddarna är så dyra så man kan inte ha så många olika att välja på. Tråkigt:(

Det är inte ofta skimmlar är snygga i beiget och vitt... Har de minsta lilla "gul" nyans så blir de jätteskitiga...
Jag gillar ljusblått. Grått är också väldigt stilrent. Lila är ju lätt att tröttna på... Jag har sålt av det mesta av mitt...

EmelieR skrev:
Det är inte ofta skimmlar är snygga i beiget och vitt... Har de minsta lilla "gul" nyans så blir de jätteskitiga...
Jag gillar ljusblått. Grått är också väldigt stilrent. Lila är ju lätt att tröttna på... Jag har sålt av det mesta av mitt...

Jag börjar också tippa på grått, kanske lite babyrosa detaljer också. Jag gillar lite färg också men inte skrikiga som tex klargul, neongrön

Något som jag tycker är snyggt om hon är ganska så grå är att ha grått, verkligen jättesnyggt och lätt att matcha. Till det gråa kan man ju exempelvis ha någon nyans av rosa, ljusrosa eller gammelros är jätteläckert.

Är hon lite mer "brun" (tigrerad eller liknande) så kan du ha brunt, och även det passar till rosa. Créme, elfenbensvitt och beige är andra färger som passar med brunt.

Marinblått kan vara väldigt snyggt, om man har en fin passpoal till. Exempelvis brunt och ljusblått.

En färg som du inte ska ha är rött. Då kommer hon se ut som en liten tomtenisse.

En färg som du inte ska ha är rött. Då kommer hon se ut som en liten tomtenisse.[/QUOTE]

Någonting att tänka på inför nästa lucia alltså...

Hon är väldigt grå i vissa partier, nu är jag ingen expert på teckning men jag tror att det kallas apelkastad(på länden). Nu har jag flera anhängare av grått matchat med någon lite roligare färg, låter fint tycker jag.

Jag brukar välja färg efter personlighet på hästarna också. Min lilla welsh mountain är gråskimmel, henne har jag rosa till. Hon är en riktig liten bebis, så jag tycker att det passar även fast jag inte är så förtjust i just rosa. Till min vita andalusier har jag klarblått. En kompis till mig har lila till sin skimmel, fast det e en valack, så det känns nästan lite "fjolligt" till en pampig häst. Fast det är ju bara min åsikt, så bli inte arga på mig nu om det e någon som har det :o Jag har själv lila till min bruna arab, det är jätte läckert! Tycker den färgen känns lite mer femenin. Men annars är det nog en smaksak, finns väl inget rätt eller fel, ta något som du trivs med. Kul om det är en färg som går att få tag på också, typ gult och sånt kan ju vara svårt att hitta...

I så fall röstar jag för grått med rosa detaljer, eller tvärtom. Det blir urläckert! :D

Julle skrev:

Du har väl aldrig sett den lilla ängeln med rosa på sig, eller hur?:angel:
Jag ville starta en tråd för det är svårt att ha rosa under svart sadel, inte snyggt. Bättre som detaljer.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 998
Senast: jemeni
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 382
Senast: qitis
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 359
Senast: MiniLi
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd