Hjälp med färggenetik

Nominous

Trådstartare
Någon färggenetikintresserad som vill spåna lite?

Jag tycker K-locus för brindle förstör när jag försöker kolla på färg. Jag får inte ihop det.
Någon som vill förklara hur jag använder det?

Samt om vill göra ett försök att se vilka färger som kan vara möjliga i denna kombination? :bow::love:

Brindle med svart prick efter är svartbrindle (om det har någon betydelse)

20200613_092850.jpg

Brindle är en teckning, inte en färg.

Nu vet vi ju inte vilka andra anlag dessa hundar bär på, det är ju alltid många anlag som samverkar men om vi utgår från det du skrivit så ser mamma ut att bära på ett anlag för brindleteckning men inte två, och då ger hon rent statistiskt sett brindle till 50% av valparna.

Brindle är en teckning, inte en färg.

Nu vet vi ju inte vilka andra anlag dessa hundar bär på, det är ju alltid många anlag som samverkar men om vi utgår från det du skrivit så ser mamma ut att bära på ett anlag för brindleteckning men inte två, och då ger hon rent statistiskt sett brindle till 50% av valparna.
Ja det har du ju rätt i. Då är det ju "bara" att räkna på röd och svart? :p
Tack!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 975
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 385
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur