hjälp med hoppsadel!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hejabamse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 905
H

hejabamse

Tjena! Nu behöver pållen min en hoppsadel när han ska börja hoppa.

Det svåra är att han bara är 4 år och jag vill därför inte köpa en dyr sadel, utan hellre en begagnad billigare variant ;)

Han har en utprovad dressyrsadel som ligger mycket bra på honom. Det är en Kentaur Elekta med bomvidd 2 (om jag inte är helt borta). Jag är 170 cm lång och har i elektran 17,5'' i sitsen, vilket passar mig bra.

Har ni några idéer på bra sadlar som borde passa? Den bör ju vara liknande elektran i uppbyggnad och så.
Tacksam för all hjälp, är inte något vidare kunnig i detta område.

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Barret
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 325
Senast: Aifos
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 350
Utrustning Jag har från flera håll fått rekommendationer om dessa sadlar på sista tiden, bla från equiterapeut, beridare och "vanligt" folk. Det... 2 3
Svar
56
· Visningar
13 263
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka