Hjälp med lax!

Polly_Mulle

Trådstartare
Köpt laxfilé som ska tillagas i ugn har jag bestämt, men hur vart det nu med gradantal?

Ska den packas in i folie eller bara ligga på folie? och hur länge ska den vara inne?
Hjälp! Jag börjar bli hungrig...

Sv: Hjälp med lax!

Jag brukar köra på 175 grader, har jag för mig. Lägger den bara i form, lite vatten i botten, salt och kanske lite citronpeppar eller dill på. Så får den stå inne i ugnen tills den är genomstekt (typ 15-20 min), vilket jag brukar kolla genom att sticka med en kniv i den och sen känna om bladet är varmt. Lätt som en plätt. :)

Jag gjorde lax file i folie i lördags :d

Hade min inne i ca 20-25 min i ca 200 grader tror jag (de gick in i ugnen ihop med pommefritten så laxen var inne så lång tid som pommesen tog :D)

Jag hade mina i folie med lite salt och peppar, dijion senap, färska örter och en skriva citron, det var allt jag hade hemma, blev jätegott! :d:d

skär upp och gör lite olika varianter :idea:

jag kör:
*saltbädd
*folie med peppar och lite öter på
*sesamfrön

kör nog 220 grader eller något.. säkert bättre med lägre!

Tycker den blir saftigare med folie :)

fasiken va sugen man blev på lax nu då :mad:

det blev jättegott, slängde in den på folie, 175 grader med lite smör och citronpeppar

Liknande trådar

Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
798
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
787
Senast: Unafraid
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 741
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår