Hjälp med lönelapp...

reflections

Trådstartare
Jag skulle behöva ha hjälp med att tolka min lönelapp, jag hoppas någon kan hjälpa mig. :)

Det som står:
b201283.jpg

Förklaring:
Jag blev sjukskriven i dec 2014, låg då (vad jag minns det som) - 4 på kompsaldot.
Var sjukskriven fram till april 2015 då jag sedan blev föräldraledig.
Har varit föräldraledig till dess att jag avslutade min tjänst 20160724

Skulden antar jag att det är dessa -4 timmar? Men hur kan 4 timmar bli en så stor skuld? Räknas det på något speciellt sätt där?

Post 2, 3311, den förstår jag inte alls?

Jag har såklart mailat mitt jobb också :)

Troligen fick du för mycket i lön den månaden du sjukskrev dig, det fanns alltså en skuld när du kom tillbaka. Min gissning.

Föräldraledigheten är väl som vanligt, d v s avdrag. Det är väl inget konstigt?

Däremot är det lite underligt att det är skuld med minus (-6146,32) och skuld med plus (5295,70), någon kan säkert hoppa in och komma med någon vettig tanke.

Men så klart. Idiot jag är. Nu slog jag siffrorna och då är det ju solklart. Det var texten som förvirrade förnuftet ("nästa lön")
:D
Den texten kommer ju upp automatiskt när man väljer Lönearten och går inte ändra :)
(Normalt lägger man ju inte ett + saldo på löneart 9310 )

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 251
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag... 2
Svar
35
· Visningar
2 801
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka