hjälp med märke på dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Don_93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 013
D

Don_93

Ngn som kan hjälpa mig och säga vad det är för märke på denna dressyrsadel?

IMG_6796.jpg

Sv: hjälp med märke på dressyrsadel

Kan det inte vara en Lemetex?

Eller är jag helt ute och cyklar? :crazy:

ne tror inte att det är det, kan ta en bild under kåppan där det står en text. Det står massa grejer men jag vet inte riktigt vilket som är märket. Den är tysk iafa.

ne det kan jag med säkerhet säga att det inte är, men har en hubertus oxå:p

Det är en nog en Kloster Shöntdhal (hm..stav :o ) (samma som tillverkar Lemetex). I annat fall är det en Lemetex i allafall inget annat det ser man på sadelknappen och märket på kåpan som är/var deras logga.

Det är nog en Kloster Schöntal ja. För det där märket som den har är nog ett Kloster schöntal "märke". För jag skulle köpa en sån allroundsadel & den hade ett sånt märke, har jag för mig :P hehe! Kram!

ja det känner jag igen så det är nog inte helt fel. Ska kolla upp det. Tack så mkt:bow:

Nu har jag kollat upp det och det var en sån. Tack så jättemkt:bow: :bow:

Föesten ngn som vet vilken bomvidd som motsvarar 30 respektive 31 på dessa sadlar?

Okej ;) Trodde väl det :bump: Tyvärr vet jag inte bomvidden :( Skulle ju ha en till mitt varmblod men den var väldigt smal i bommen :eek: Ändå är hon inte "grov" vid manken, men jag tror det var smal bomvidd. Ska du köpa den? Vad är det för häst du har isåfall?

Okej, ne jag ska sälja har två stycken.

Okej. Men dem är väl rätt smala i bommen i alla fall. Hur mycket ska du sälja dem för? Dem är fina ^^ Fast jag har väl inte råd, men men.

30= normal, 31 = normal mot vid

Samma kvalitet och känsla som Stubben. De är lika hårda, lika tåliga, och har samma måttsystem.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 427
Senast: Silje
·
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
716
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈