Hjälp mej att hitta hundrasen?

Penny_Lane

Trådstartare
Min hovslagare har en ursöt liten hund. Den ser ut i kroppen som en Jack Russel med korta ben, men den är black and tan (alltså brun och svart). Min hovslagare sa at det inte var en Jack Russel utan någon annan ras. Vad jag vet så slutade namnet på terrier :D och hade ett V eller W i namnet oc det var minst tre namn innan terrier.

Nån som vet??

Sv: Hjälp mej att hitta hundrasen?

Inget V/W i början, men Tysk jaktterrier?
Annars kan du gå in och kolla på SKK, där finns en lista över alla hundraser. :)

Varken v eller w eller terrier men utseendet du beskriver låter som en Lancashire Heeler.

lancashire-heeler-0001.jpg

Chansar bara nu.
WELSH CORGI CARDIGAN
MANCHESTERTERRIER
ENGLISH TOY TERRIER

dom jag kan komma på Corgin kom upp just för att du talade om korta ben=)
över söt ras för övrigt!:love:

English Toy Terrier som jag har är black and tan men dom har inte
korta ben, tvärtom ;)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 773
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 896
Senast: Miks
·
Hundhälsa Som rubriken säger, hjälp mig och min problem hund! :D Jag tycks inte hitta NÅGOT foder som inte går att matcha kriterierna. Bryr mig... 2
Svar
30
· Visningar
6 584
Senast: fijja
·
Övr. Hund http://www.dogster.com/lifestyle/10-naughtiest-dog-breeds Vad säger ni om det? What Are the Characteristics of a Naughty Dog...
Svar
8
· Visningar
1 889
Senast: Sparkling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka