Hjälp mej hitta sadlar värda att prova

Liselott76

Trådstartare
Jag har en treåring som snart behöver en hoppsadel, jag har just nu en Globus Loke allround men den är lite för rak i bommen. Jag har väldigt långt till närmsta ställe där man kan prova många olika sadlar måste därför begränsa mig till några sadlar och försöka hitta dessa på närmare håll..
Så här ser hästen ut:
Bilder%2F200506%20042.jpg

Sv: Hjälp mej hitta sadlar värda att prova

Pfiff Gothard, tysk sadel av topp kvalite till bra pris. Vid bom. ligger jätte bra på min ena häst som är lik din.
Kolla på equilex.se
/M

Okej, då ska jag kika närmare på den. Vet du om den är ullstoppad eller med paneler? Kilbossa? Vill helst inte ha en sadel med kilbossa, har dåliga erfarenheter..

Nä, kilbossa ska du nog inte ha på din häst då han ser ut att vara något överbyggd. Pfiff Gothard har ju kilbossa vad jag vet.

Prestige kanske kan passa. Vissa stübben också. Detta är ju båda märken som är lätta att få tag på. Även Wintec kan vara värd att prova, också lätt att få tag på, dessutom ställbar bom vilket är bra på unghästar.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 250
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka