I
Incontestable
Hjälp! (vet inte om jag skriver i rätt tråd)
jag var till stockholm och hämtade hem min 9-åriga varmblodsvallack som jag har på foder och planerar att köpa.
hon kunde inte ha honom kvar då hon hade en travverksamhet och han höll inte för travet pga sin storlek bland annat
har haft honom sen i slutet av augusti och på veterinärbesikningen
(som jag för övrigt gjorde när jag fått hem honom) var han felfri.
jag vet att det egentligen är hennes skyldighet att göra detta innan hon skickar iväg honom .. hon hade inte gjort det på grund av att han tävlade i travet och hon kunde då inte ha honom försäkrad pga att om han skadade sig skulle dom bara ta det som en förslitningsskada (dom gör tydligen bara så med tävlingstravarna och tar det inte på allvar) om jag fattade det rätt.
vet inte riktigt vad hon menade och jag hade ju såklart så brottom!
blev ju tokkär vid första ögonkastet i min prins!
men det är min första häst och har alltid längtat efter häst sen jag var liten och blev nog lite tarv där
ni vet hur det kan vara (skäms)
dessutom verkade hon väldigt reko hon som äger honom.
hur som helst vet jag att en triangelmärkning ska väl sitta på vänster länd?
men idag satt jag och tittade på bildern på honom som hon skickade till mig innan jag åkte ner och provred honom.
och helt plötsligt ser jag den här bilden där det ser ut som en triangelmärkning?
han har inget märke där alls nu ..
men jag vet inte kan en triangelmärkning sitta på fler ställen?
eller finns det olika typer av triangelmärkningar?
mitt hjärta hoppade äver 3 slag för jag vet inte!
klart att jag blir lite skrajsen.
och hon nämnde ingenting om det vilket hon väl borde ha gjort om så var fallet?.
Lite svårt att få tag på henne också hon svarar varken när jag ringer, skickar sms eller mail.
i papperen står det att han får tävlas men inte i trav och monté
för hon tyckte att han skulle slippa det.
nu måste ni hjälpa mig
men borde inte veterinären märkt något som jag kanske inte märker?
(fårlåt att ni hamnade med på kortet om ni ser det här)
jag var till stockholm och hämtade hem min 9-åriga varmblodsvallack som jag har på foder och planerar att köpa.
hon kunde inte ha honom kvar då hon hade en travverksamhet och han höll inte för travet pga sin storlek bland annat
har haft honom sen i slutet av augusti och på veterinärbesikningen
(som jag för övrigt gjorde när jag fått hem honom) var han felfri.
jag vet att det egentligen är hennes skyldighet att göra detta innan hon skickar iväg honom .. hon hade inte gjort det på grund av att han tävlade i travet och hon kunde då inte ha honom försäkrad pga att om han skadade sig skulle dom bara ta det som en förslitningsskada (dom gör tydligen bara så med tävlingstravarna och tar det inte på allvar) om jag fattade det rätt.
vet inte riktigt vad hon menade och jag hade ju såklart så brottom!
blev ju tokkär vid första ögonkastet i min prins!
men det är min första häst och har alltid längtat efter häst sen jag var liten och blev nog lite tarv där
dessutom verkade hon väldigt reko hon som äger honom.
hur som helst vet jag att en triangelmärkning ska väl sitta på vänster länd?
men idag satt jag och tittade på bildern på honom som hon skickade till mig innan jag åkte ner och provred honom.
och helt plötsligt ser jag den här bilden där det ser ut som en triangelmärkning?
han har inget märke där alls nu ..
men jag vet inte kan en triangelmärkning sitta på fler ställen?
eller finns det olika typer av triangelmärkningar?
mitt hjärta hoppade äver 3 slag för jag vet inte!
klart att jag blir lite skrajsen.
och hon nämnde ingenting om det vilket hon väl borde ha gjort om så var fallet?.
Lite svårt att få tag på henne också hon svarar varken när jag ringer, skickar sms eller mail.
i papperen står det att han får tävlas men inte i trav och monté
för hon tyckte att han skulle slippa det.
nu måste ni hjälpa mig
men borde inte veterinären märkt något som jag kanske inte märker?
(fårlåt att ni hamnade med på kortet om ni ser det här)
Senast ändrad av en moderator: