Hjälp mig att hitta ett bett

spinxx

Trådstartare
Hjälper en av ponnytjejerna i stallet att leta efter ett tredelat bett med parerstänger (alltså fullcheek). Problemet verkar vara att ponnyn inte alls fungerar på de med normallånga stänger - alltså behöver parerstängerna vara kortare än normalt.

Svårt att beställa online då de inte skriver ut längden på skänklarna, utan bara på själva mundelen. Och man har liksom inte riktigt något att jämföra med. Bilderna kan ju vara missvisande - ju större ringarna är desto kortare ser stängerna ut.

Help me out! :bow:
 
Det stämmer inte, jag har 11, 5 och 10,5 och 10,5 har kortare skänklar. Från Börjes.
 
Jag har letat tredelat med parerstänger i femtioelva år, känns det som. Hittar INGENSTANS och nu får jag veta att Börjes har?! Alltså BUKE. :love: Helt värdelöst inlägg, sorry, men alltså jag hade GETT UPP.

... kan vara så att jag är kanske den sämsta i hela Sverige på att leta bett. O_o
 
Globus har tredelade med korta parerstänger. Finns antagligen på granngården, eller går att ta hem i butik som säljer globusprylar. De betten har också en tillräckligt kort mittdel (som är vriden åt rätt håll..) för små munnar.
 
Globus har tredelade med korta parerstänger. Finns antagligen på granngården, eller går att ta hem i butik som säljer globusprylar. De betten har också en tillräckligt kort mittdel (som är vriden åt rätt håll..) för små munnar.

Plus ett på den. De har med väldigt nätta korta parerstänger åtminstone i de små storlekarna
 

Liknande trådar

Utrustning Vi har en shettis som min 8-åriga dotter börjat rida lite mera på nu. Tidigare har det varit väldigt sporadiskt men nu har intresset...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 072
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Funderar på att prova fullcheek på en av unghästarna men tycker att de bätten känns så "klumpiga". Dock så såg jag för ett tag sen på en...
Svar
16
· Visningar
2 549
C
Utrustning Hej! Nu funkar det inte längre för mig och min häst. Har haft henne sen i juli och hoppningen har aldrig funkat så bra för oss...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Undret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp