Hjälp mig att köpa en iPad

kolblakkur

Trådstartare
Då jag ska börja jobba vaken natt behöver jag något att roa mig med under tiden (jag ska alltså bara sitta i samma rum som en person som sover). Kort sagt: jag behöver en iPad! Det den kommer att användas till är: appar i stil med Hayday, The Sims, samt titta på SVT Play och YouTube. Vad behöver jag? Hur pass gammal iPad kan jag köpa, som fortfarande uppfyller dessa krav? Jag vill inte att den är seg och laddar saktar. Kan en iPad 3 funka eller är den dödsdömd och kommer sluta fungera närsom? Är det lika bra att bita i det sura äpplet och köpa den senaste modellen?

Ni hör ju själva, tusen frågor! Behöver hjälp!

Själv gillar jag iPad mini. Har två vanliga (jobbet) och min egen mini. Använder alltid mini. Vill jag ha större tar jag datorn.

Prestanda kan jag inte uttala mig om, men hade inte gått på 16 GB utan minst 32 GB.

Jag tänkte byta och har tittat litet på prestandajämförelser mellan modellerna, och konstaterat att jag inte är intresserad av något äldre än en Ipad Air. Det behöver inte vara Air2 men åtminstone Air, skillnaderna neråt börjar bli tydliga sedan. Idag har jag en 1:a generationens, den är frustrerande seg.

Har man iPhone finns bara ett alternativ. Hålla sig till frukt. Fx
Jag har t ex iPhone men funderar ändå på en Samsung platta, så nej det finns inte bara ett alternativ men man kanske väljer ett alternativ framför ett annat majoriteten av gångerna.

Bara för att man har det ena, så utesluter inte det per automatik det andra.

Jag kanske ska tillägga följande: jag sitter fortfarande med en iPhone 4 :D och att jag endast planerar att jobba med detta i cirka fem månader. Övrig tid känner jag inget behov av en iPad :)

Jag kanske ska tillägga följande: jag sitter fortfarande med en iPhone 4 :D och att jag endast planerar att jobba med detta i cirka fem månader. Övrig tid känner jag inget behov av en iPad :)
När du en gång haft en, tror jag att du kommer att ha upptäckt hur smidigt den funkar. Jag har nästan aldrig igång datorn numera, jag gör allt på padden. Hade en ipad2 först, har en Air nu.

Så jag skulle inte köpa en föråldrad för att jag trodde att jag bara skulle behöva den ett tag.

När du en gång haft en, tror jag att du kommer att ha upptäckt hur smidigt den funkar. Jag har nästan aldrig igång datorn numera, jag gör allt på padden. Hade en ipad2 först, har en Air nu.

Så jag skulle inte köpa en föråldrad för att jag trodde att jag bara skulle behöva den ett tag.
Fast... Jag startar datorn 1-3 gånger i månaden. Lever alltså i stort sett dator- och paddlös. Det enda jag använder regelbundet är min iPhone 4, och då har jag typ 4 appar. Det enda jag vill använda paddan till är helt enkelt att få tiden att gå, under dessa fem månader. Tror ärligt talat inte att jag kommer att använda den hemma.

Fast... Jag startar datorn 1-3 gånger i månaden. Lever alltså i stort sett dator- och paddlös. Det enda jag använder regelbundet är min iPhone 4, och då har jag typ 4 appar. Det enda jag vill använda paddan till är helt enkelt att få tiden att gå, under dessa fem månader. Tror ärligt talat inte att jag kommer att använda den hemma.
Aha. Ja, jag använder mobilen ute och padden hemma. Så för mig är den omistlig.

Att döma av mina två bekanta :D, lite äldre, så är paddan tydligen populär fast det finns dator i huset. Min smartfånhatande syster har tom köpt en iPhone5s. Trodde jag aldrig skulle hända. :eek:

Det blir känslan OM man utnyttjar fördelarna med Apples produkter. Idag skulle jag inte kunna arbeta effektivt utan dessa lösningar, alla våra digitala lösningar bygger på kommunikation mellan enheterna.
Men man kan inte dra alla över en och samma kam, för någon kanske det är att "byta ner sig" för någon annan är det att "byta upp sig".

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka