Hjälp mig bestämma träns!

Rumpnissen

Trådstartare
Jag ska köpa nytt träns, men kan verkligen inte välja. :o Så ni får hjälpa mig och vara smakråd.

Jag är fattig student, därför blir det budjetvariant. ;) Meningen är att det ska användas till tävling, i dressyr. Kvalit'en skiter jag egentligen i, så länge det håller ett år eller så. Hästen jag ska tävla nu kommer jag förmodligen ändå inte tävla mer än den är säsongen. :idea:

Nu är det ju såhär att man kan inte länka bilder från hööks sida. :mad: Men jag ska försöka;

Gå in på www.hooks.se och sök på;

1. CH AACHEN TRÄNS M STENAR
2. FLÄTAT TRÄNS CH
3. SMALT TRÄNS GM
4. http://www.hastshopen.se/products/images/HS734143.jpg

Tränset ska sitta på den här hästen;
http://i15.photobucket.com/albums/a372/Rumpnissen/huvud.jpg

Vielen dank för alla förslag! :bow:

Sv: Hjälp mig bestämma träns!

Personligen tycker jag det sista tränset från Hästshopen är snyggast. Snyggt, men ändå diskret.:)

Vad man dock inte ser på den bilden är att det är ungefär samma broderat mönster på pannband och nosgrimma som på ett utav tränsen från hööks. :idea:

Men jag gillar att piffa upp det lite grann!;)

Sen kan jag ju också tillägga att vilket träns det än blir kommer det vara svart!

Jag har tränset från Hastshopen !:D Är mycket nöjd, fast man får vara försiktig när man smörjer så det inte blir smutsigt i de vita sömmarna. Tycker du ska ta det :banana:

Rumpnissen skrev:
Vad man dock inte ser på den bilden är att det är ungefär samma broderat mönster på pannband och nosgrimma som på ett utav tränsen från hööks. :idea:

Jo, det är sant, men tränset från Hööks är lite smalare också tror jag. Jag föredrar nog det "normaltjockare" mer.;)

Ahh, det är det kanske. Ska kolla igen, jag vill iof ha det smalt. ;)

Det är inte lätt det här alltså..

Tack för era åsikter! :bow: Men vill ha fler!

Jag tycker det första. Tycker det ser "slarvigt" ut när stenarna/sömmarna (eller vad det är) sitter så som det gör på det sista.

Det första är en favorit här också. :idea: Men jag vet inte... usch.

Började nu fundera på hur det flätade tränset ser ut utan snokrem, eftersom jag ändå inte använder det i dagsläget...

MissFideli skrev:
Jag tycker det första. Tycker det ser "slarvigt" ut när stenarna/sömmarna (eller vad det är) sitter så som det gör på det sista.
Gaah vad säger du ! Det är mönster , icke slarvigt :D

Men det ser så snett och vinnt ut på bilden. Kanske är bättre IRL, jag vet inte. Gillar strass bättre :angel:

MissFideli skrev:
Men det ser så snett och vinnt ut på bilden. Kanske är bättre IRL, jag vet inte. Gillar strass bättre :angel:
Strass som faller av efter två veckor så det blir hål i hela mönstret menar du? :devil: :D

gosh jag hoppas innerligt att du inte tattar runt på dressyrtävling utan snok; Stillöshetsvarning-nr.1!!!

För övrigt tycker jag att nr. 1. är snyggast men jag tror din häst skulle passa bra i en tjockare nosgrimma. (och givetvis ett strassigt pannband:love: )

Snokrem säger ju bara= "Min häst gapar så jag måste stänga igen käften på den så jag inte förlorar poäng." Så, nej tack. ;)

Men jag tycker inte om breda nosgrimmor, tycker det är bland det fulaste som uppfunnits. :o

tycker att 1. CH AACHEN TRÄNS M STENAR är det snyggaste av dem alla, och otroligt prisvärt.. tycker som andra här att det sista ser slarvigt ut..sömmarna alltså..har själv beställt nr1..kommer snart får vi hoppas:banana:

Hej! Jag tycker helt klart det första tränset! Tycker att det ser lite mer välgjort ut än de andra. Gillar att stenarna är svarta också, stilrent och diskret!
(ska köpa det tränset själv hade jag tänkt) :D I svart.
:bump:

Jag tycker definitivt att du ska ta smalt träns GM, det var snyggast dekorationer och sömmar på det. :) Och var snyggast för övrigt med. ;)

(ta det, ta det, ta det!!) :D

Senast ändrad:

Åhhh, ni gör det ju inte direkt lättare för mig. Jag vill ju ett likadant tränsa som resten i hela sverige, men det är ju stor risk för det om man beställer från Hööks...

Men jag har spanat in ett annat träns som ärungefär likadant som det första här, men lite annorlunda stenar.

Tack för hjälpen i alla fall allihopa!:bow:

jag tycker första eller sista tränset!
sista var eg. snyggast men jag gillar spännena på det första....

Jag skulle välja träns nummer 4.

Tycker inte om h**ks läder på sina träns.

Liknande trådar

Dressyr Jaha, nu har jag då kommit till denna knepiga situation då man ska tolka detta rätt. Tänkte höra vad ni tror. Beställde i godan ro...
Svar
16
· Visningar
1 624
Senast: EmmaJo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V