Hjälp mig hitta dressyrsadel!

Bison

Trådstartare
Snälla bukare, Bison är helt vilse o behöver lite hjälp :bow:
Prestige bomvidd 34 ligger väldigt på honom, men utbudet är inte så stort tyvärr om man inte vill betala massor o det vill jag inte :devil: inte mer än 6-7 k iaf
Jag vill ha djupt säte o mkt stöd.
Så förslag nu :bow: :bow: :bump:

Sv: Hjälp mig hitta dressyrsadel!

Du kan hitta en beg. Prestige Hippos Dressage för det priset! :) Är det inte rätt vidd så kan du ju värma om - var det inte du som visste ett ställe som bara tog 600 för det?

Jacson
Min kosta 8 eller 9k tror jag, kommer inte ihåg riktigt.

MVH/
Stefan

joi jag vet, men jag är inte verddrivet glad i den....

Puttar!!
Vad finns det för modeller o märken som är lika Prestige?

Om du vill ha djupt säte och mkt stöd kan jag varmt rekommendera Henri de Rivel Anthenor.

hej.. du kan kolla på nya globus clic.. den är gudaskön o skulle köpa den direkt om den hade passat min häst,,(haqr en hutlöst rakryggad islänning) den är ganska lik prestigen men man får inte lika mycket frammåtvikt. (tycker jag) den ligger oxå bra i pris. lycka till!

Tycker varken HdR eller globus kan rekommenderas om man har en häst som 34 prestige passar, skulle iaf inte funka på dom hästar jag har som passar i prestige:angel:

Nu har jag iof erfarenhet av hoppmodellerna, kanske inte lika på dressyr modellerna.

Hmmm Prestige har ganska svänga bommar, Globus raka...

Framvikt? Sitter inte sadeln galet då?

globus är för raka ryggar o min har hög manke o lite svängd rygg, en välpassande prestige ger inte framåtvikt.

Kolla Bates sadlarna. Jag har en Maestro, som jag gillar skarpt :love:
Man får bra sits i den och det är utbytbara klossar på den så man kan ju reglera hur mycket stöd man vill och behöver ha. Dessutom är den jätte bekväm att rida i! Jag gav 6500 för min beg. den är med Cair i, men jag vet inte riktigt vilket nypriset är.

Men annars har ju Bates flera andra modeller. Mycket trevliga sadlar :) .

tänkte satsa på en begangnad.
Hur är vidderna på de sadlarna?

Okej, jo jag minns inte exakt vad min häst har för bomvidd på sin Bates men kan kolla. Hon har ju 31 på Stübbensadeln i alla fall..

Men travshoppen säljer väll Bates, så du kanske kan kolla närmare på dom där? :) Kanske låna en sadel för att prova på hästen samt provsitta i, även om du sedan köper en begagnad?

Sedan har ju du jätte nära till Sharpman, så du borde väll kunna få lite expert hjälp där :D

var på sharpman idag o hörde efter o de trodde keiffer eller globus kunde va ngt :eek: yeah right!

Så jag fortsätter ffråga här, ngn mer som har ett förslag?

Stübben kanske? Jag har haft prestige 33 på min innan och sedmera gått över till en stübben. :)

Vet faktiskt inte så mycket om County mer än att de brukar passa hästar med svängd rygglinje och att de är rätt bekväma att sitta i. Finns både äldre och nyare modeller ute på beg-marknaden så prisklassen är varierande.

Wellington kan kanske också funka. Men vet inte hur pass lätta de är att få tag i begagnat!

Liknande trådar

Utrustning Nu när jag köpt ny häst så måste jag ut i djungeln av sadlar igen!! :arghh: Kan ni peka lite åt vilket håll jag ska leta och ge lite...
Svar
15
· Visningar
1 470
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Undrar om det finns någon sadel som ser ut som hekla dressyrsadel? den passar min häst men vill ha djupare säte och mer stöd vid knäna...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Magica
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 027
Dressyr Ja, ni läste rätt jag har en liten dressyr-arab som jag ridit in själv och som nu är redo för banan, hennes pappa har tävlat... 2
Svar
21
· Visningar
5 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Septisk artrit