Hjälp mig innan jag kastar ut datorj-vlen genom fönstret

Singoalla

Trådstartare
Har för mig att det fanns ett eget forum för datafrågor tidigare? Hur som helst, flytta gärna tråden om jag har lagt den fel.

HP EliteBook 2560p enligt Google ska denna modell ha en CD/DVD-läsare men jag lyckas inte öppna den. Det finns ingen knapp. Det finns ingenstans på datorn där jag kan "mata ut". Jag blir fullkompligt tokig. Höll på en timme igår men lyckades inte :angel: Sitter här med sprillans nytt Antivirus och Microsoft Office som jag vill installera..

Samma här, för att öppna en läsaren så måste man trycka på själva släden. Nån knapp eller annat finns inte.

Kan ju vara ett tekniskt fel.... kanske läge att ringa supporten eller gå tillbaka till affären du köpte den från....

@Singoalla:

Om du har Windows bör du kunna gå till "Min dator/Computer" och hitta enheten "CD-drive" (eller något liknande namn).

Högerklicka på CD-drive & välj:
Mata ut/Eject.

Det brukar fungera :up:

@Singoalla:

Om du har Windows bör du kunna gå till "Min dator/Computer" och hitta enheten "CD-drive" (eller något liknande namn).

Högerklicka på CD-drive & välj:
Mata ut/Eject.

Det brukar fungera :up:

Lyckas inte med det heller tyvärr.. Hittar ingenatans på Min dator där det står något om CD-drive eller liknande. Kanske är som @swemale säger att nåt är fel.

Mycket konstigt. Om det finns en CD/DVD-läsare bör den definitivt finnas på Min dator bredvid hårddisken. Märkligt :(

Om det finns ett litet litet hål på själva cd-läsaren, så är det till för att stoppa in änden på ett gem (eller liknande) för att manuellt tvinga den att öppnas.

BLÖH. Alltså... mitt flyt just nu är oslagbart. Senaste veckan har:

Min väska blivit stulen med allt jag äger och har i
Jag har klippt mig i fingret rätt illa
Min matkasse jag beställt dök inte upp
Jag har vart på besök i djuraffären 4 ggr innan någon kunde klippa hundens klor trots utlovad tid
Jag har vart i nyckelaffären 4 ggr och ändå inte fått min nya nyckel för dom blandade ihop beställningarna
Mitt cykeldäck small halvvägs hem från yogan igår så jag fick promenera 3 km
Jag har skaffat en ny dator ink svindyra program till som jag inte lyckas öppna jävla CD/DVD-läsaren på :devil:

Vet ni, jag går nog och köper en extern läsare så slipper jag bråka mer denna vecka :D

Du kan ju också vända dig till det obskyra forumet Flashbacks dataforum.... Där sitter ju datanördar staplade på varandra (stället för hästnördarna här...) De kanske kan hjälpa dig....

Lyckas inte med det heller tyvärr.. Hittar ingenatans på Min dator där det står något om CD-drive eller liknande. Kanske är som @swemale säger att nåt är fel.
Min dator tappar CD-driven när den inte används. Jag måste gå in och aktivera den varje gång numera. Jag TROR jag gör så här (sitter på jobbet nu och har inte samma rättigheter på denna datorn, kan inte dubbelkolla.)
Kontrollpanelen --> Device manager (enheter?) --> Högerklicka på DVD/CD och välj aktivera.

(Flyttade även tråden till Hem&Hobby, Datorer-prefixet.)

Men om du precis köpt datorn så är det ju bara att ringa/gå dit och tala om för dem att lösa problemet!

Men om du precis köpt datorn så är det ju bara att ringa/gå dit och tala om för dem att lösa problemet!

Mnja, jag har fått datorn av en vän som jobbar med IT och han har försökt att hjälpa mig på distans men inte lyckats. Så jag tror jag inte orkar strula mer denna vecka utan går och köper en extern så har jag löst problemet :up:

Här har du en stor bild på en HP EliteBook 2560p och dess CD-brännare.
Ganska mitt under sloten för SD-kortet finns det lilla hålet jag talar om, strax till höger om knappen man normalt sett trycker på för att mata ut CD-skivan.

IMG_0118-HP-Elitebook-2560p-LHS.jpg

Se'n finns det naturligtvis både nyare och äldre inkarnationer av 2560'n, så din behöver ju inte se ut just så här.

Har för mig att det fanns ett eget forum för datafrågor tidigare? Hur som helst, flytta gärna tråden om jag har lagt den fel.

HP EliteBook 2560p enligt Google ska denna modell ha en CD/DVD-läsare men jag lyckas inte öppna den. Det finns ingen knapp. Det finns ingenstans på datorn där jag kan "mata ut". Jag blir fullkompligt tokig. Höll på en timme igår men lyckades inte :angel: Sitter här med sprillans nytt Antivirus och Microsoft Office som jag vill installera..

Inte alla exemplar av 2650p kom med CD/DVD - läsare, tyvärr kan det vara så att du fått ett sådant exemplar. Det enda jag hittade annars var detta: "There actully is a button to do this, its super hard to see though, but look on the bottom angle of the disc drive where it lists, dvd and all the other things it holds, and to the right of this is a small rectangle button that is black."

Inte alla exemplar av 2650p kom med CD/DVD - läsare, tyvärr kan det vara så att du fått ett sådant exemplar. Det enda jag hittade annars var detta: "There actully is a button to do this, its super hard to see though, but look on the bottom angle of the disc drive where it lists, dvd and all the other things it holds, and to the right of this is a small rectangle button that is black."
Shit - du menar att det idag, i september 2014, säljs datorer utan CD-läsare??
oj...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka