Hjälp mig jag behövr tips.

Miss Sixty

Trådstartare
Eftersom jag ska köpa ny häst och har bestämt mig för att köpa helt ny utrustning(från hästransport till borstar) så vill jag nu ha tips på vad jag ska köpa.

Det lutar åt att de blir en mörkbrun pålle och jag tänker tävla i marinblått så kan vi hålla oss till den färgen:)

Hästransport är redan klar och jag är ju så förälskad i min hoppsadel som är måtbiställd efter mig. Men lär få skippa den och byta till en brun sadel.

Så antigen blir det både en hopp & en dressyr sadel av märket Amerigo eller så behåller jag min älskade sadel:love: och köper bara en dressyrsadel.

Så kära Bukare ni ska få äran att hjälpa mig och den stora shoppingrundan blir på min födelsedag om 2 veckor:banana:

Sv: Hjälp mig jag behövr tips.

Crême och mörkblått/marinblått ihop är väldans snyggt! :) Annars funkar grått alltid. =) Vad är det för pålle du fått tag på? :)

Det enda jag kan säga är att se till att sadeln (om du behåller din) passar på din nya häst, alt. åk till Ridin och prova Amerigo sadlar så att du är SÄKER på att sadeln passar! :bump:

Varför inte vänta med att köpa utrustningen tills hästen står i stallet?
Det kanske inte blir den mörkbrune utan en skimmel eller en fux istället...

Immer

För att det är så himla kul att shoppa hästprylar så jag har redan tjuvstartat:bump:

Lord Owen skrev:
Det enda jag kan säga är att se till att sadeln (om du behåller din) passar på din nya häst, alt. åk till Ridin och prova Amerigo sadlar så att du är SÄKER på att sadeln passar! :bump:
Den sadlen jag har går att göra om till en ny häst men felet är färgen:mad: :cry: :p

Men i vilket fall blir det en tur till Ridin för dressyrsadel ska jag ha!

Miss Sixty skrev:
För att det är så himla kul att shoppa hästprylar så jag har redan tjuvstartat:bump:

Ohh men visst är det! :D Underbart att köpa små matchande set, benlindor, schabrak, ryktsaker, love :love: :d

Jaa jag lär inte ha råd med nått:p

Älskar min Pappa:love: :bow:
Dels för att jag får prylar men också för att han inte har gnällt eller tjatat under tiden vi hade Missy om att det var dyrt.

Ooooh, det finns ju inget roligare än att köpa nya saker till hästarna!:bump: Jag kan bli på löjligt bra humör efter efter att ha köpt nåt fint...

Har förresten ett marinblått ylletäcke från Mias RS som är superbra att ha med sig på tävlingar, ett litet tips...

Miss Sixty skrev:
Den sadlen jag har går att göra om till en ny häst men felet är färgen:mad: :cry: :p

Men i vilket fall blir det en tur till Ridin för dressyrsadel ska jag ha!

Men är du säker på att det bara inte är att man kan ställa om bommen (vidden)? Jag vet ingen sadel man kan göra om helt så att den passar en helt annan rygg än den den är gjord för? :confused:

Färgen är ju ett mindre problem. :p

Den går att göra om helt till en ny häst även om den var beställd till Missy. Den har redan gjorts om 4 eller 5 gånger för att Missy ändrade sig så pass mycket hella tiden. När den ska göras om så tas det mått på hästen och sen görs den om nästan från grunden.

Miss Sixty skrev:
Den går att göra om helt till en ny häst även om den var beställd till Missy. Den har redan gjorts om 4 eller 5 gånger för att Missy ändrade sig så pass mycket hella tiden. När den ska göras om så tas det mått på hästen och sen görs den om nästan från grunden.

Du menar att hela sadeln sys om? Det görs en helt ny bom?

Är det mörkbrunt du ska ha nu till hästen i läderutrustningen då? Hade du en butet innan eller minns jag fel???
Grundutrustningen till dig och din häst eller bara din häst???

Jag hade Butet till min ponny men har nu Jensensadel.
Jag vill ha någon lite ljusare variant av brun. Kanske ska man satsa på en Butet?

Jag vill ha tips på utrustning till hästen täcken, träns, benskydd m.m..

Amerigo har ju riktigt fina hoppsadlar också! :)

Annars är det väl lite mer modernt med mörkbrunt nu.. Prestige har en ny snygg färg tycker jag... Lite sugen... Fast jag hade hellre skaffat en snygg butet iofs... Så.. nu förutom sadlen då...
Jag hade satsat på brun läderutrustning iaf. Har man samma märke på allt matchar det snyggt- jag sälskar HG & Dyon.Ett par bruna veredusskydd med läderinsida är väl ett måste dessutom...

Till Hästen annars...
3 Horsewaretäcke utetäcken. 400g, 200g, 0g
1 undertäcke i hw till kallare tävlingar...
1 cotton cooler
1 net cooler
1 regntäcke- kingslands genomskinliga.
1 st marin RGfilt + ev 1 Fleece
Schabrak RG, Anna Scarpati, Equiline
Transportskydd. Mark Todd eller Pessoa
Borstar från synskadades förbund- gjorda i naturmaterial så man slipper allt det statiska... och så stöder man ngt bra också.
Tjocka benpaddar från Kingsland eller equiline, yllelindor likaså...
Gillar eg ett märke från tyskland bättre men hittar det inte...

Jadu.. vad behöver man eg mer... Man köper ju grejer hela tiden... Men jag använder nog inte en tredjedel... B&T, magnetprodukter mm köper man ju på sig efterhand...
Du som bor nere i skåne... har du koll på om de säljer RG utanför Lund... Det gör (gjorde) ju den ena affären när de är i Falsterbo... HAr aldrig varit i butiken...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 715
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka