Hjälp mig med hoppsadelstips!!

Naisimaisi

Trådstartare
Hej!
Jag har ett halvblodssto och har haft en sadelutprovare som har tittat på henne. Hennes tips var Stubben Siegfried MF. Min häst är svår då hon har en liten karprygg bakom sadeln.
Nu har jag provridit en Stubben SF och den var hemsk, jag kom i baklut, kändes som om jag satt på en smal träpinne! 1 hoppass på den och min man hade nog inte blivit så lycklig;)
Min tjej är rätt bred över ryggen, mycket manke men ändå rätt så rak rygg. Sadelutprovaren tyckte att rundbossor var att föredra pga karpryggen.
Har ni några tips på vad jag kan leta/prova??

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 955
Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Hej! Jag är ny på forumet. Det måste finnas fler ponnyer som vår och vilken sadel har de (som ligger bra:). Vi har en b-ponny, 126cm som... 2
Svar
27
· Visningar
4 066
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka