Hjälp mig med sadel.....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Foldan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 748
F

Foldan

Jag letar sadel åt min isis som har väldigt liten manke, nästan intil obefintlig.. Han är rund över ryggen. Vill ha tag på en dressyrsadel. Rygglängden är normal. Vet ni någon som är bra?? Vet att Pioneer är korta, men hört att kvaliten är sådär... Vill ha ordenligt stöd fram i bossarna.. Hjälp mig!! En djungel där ute.. :confused: // Eva

Sv: Hjälp mig med sadel.....

Först o främst - som alltid - ta hjälp av någon kunnig som kan titta på dej, hästen o lite olika sadlar.

Sadeltips: Globus, har dressyr samt islandsmodell (Gloí) tom bomvidd 38

Sv: Hjälp mig med sadel.....

på islandshäst finns en tråd om globus the turner.

ta hjälp av någon duktig sadelutprovare och testa många sadlar. dressyrsadlar är ofta bäst för islandshäst sadlar brukar vara alldeles för långa! :eek:

lycka till!

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 228
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Esmeralda
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 063
Senast: Blyger
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 283
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka