Hjälp mig med stövelval!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fire-Eye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 854
F

Fire-Eye

Hej bukefalos!

Jag ska börja på ridgymnasium till hösten och där beräknas vi rida mellan 1 och 3 ggr/vecka. Det blir både hoppning, markarbete och dressyr och jag ska köpa ridstövlar innan skolstarten.

Problemet är bara att jag inte har ridit sen i slutet av maj pga skada hos häst, och jag har inte ridit med stövlar på flera år!
Kommer ihåg hur lång tid det tog att vänja mig vid stövlar senast jag hade ett par, tog två veckor innan jag kunde rida någorlunda normalt. :o Detta i kombination med att jag inte suttit på hästryggen på länge gör mig lite nervös över skolstarten...

Och sen kommer det ju till val av stövlar.

Rider och tränar bara dressyr på min egen häst (gör ju annat också såklart, men inte nåt seriöst) och förstahandsvalet är ju då klart:

- Dressyrstövlar!

Men om vi nu ska hoppa och göra annat på skoltid så kanske jag får problem med det i längden om jag tex hoppar med dressyrstövlar?

Ska jag då köpa allroundstövlar?

Det jag gärna vill ha hjälp med är tips på bra stövlar under 2.000 kronor, och om jag ska skaffa dressyrstövlar eller inte..

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Hjälp mig med stövelval!

Köp ett par Königs stövelskaft! Det känns som att rida med stövlar men de är inte riktigt lika hårda som ett par riktiga dressyrstövlar(för mig, Königs Grandgester). Man kan sitta i hoppsadel med dem och de kostar under 1300 tror jag, sen får man ju köpa ridskor till men det är en jättebra lösning! Jag rider mest dressyr och ut med mina pga. att jag inte vill slita på mina fina stövlar i onödan!

Åh vilket smart tips! :bow:

funkar dom att sätta på vilka skor/jodphurs som helst?

Kan man beställa från nätet?

En annan fördel är ju att de är lättare att frakta.
Kommer ju till en början inte köpa två par stövlar, så det blir ju att man tar dom på bussen de dagar man ska rida. Stövelskaft är bra mycket smidigare!

Tack! :bow:

Jacson har stövlar både med och utan kedja i den prisklassen tror jag.

jag pm:ar dig om ett jättebra ställe som jag har beställt ifrån!!

Jag rider med vanliga jodphurs till, med stålhätta dessutom. har dem ju bara när jag rider hemma så då funkar dessa alldeles utmärkt!!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 335
Senast: Kajsalisa
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
785
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka