Hjälp mig med tränset

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 723
M

Mie

Köpte ett träns via tradera som kom hem idag. Tyckte det såg litet ut för att vara fullstorlek så jag tog hem det gamla och jämförde och nog är det bra mycket mindre. På det gamla tränset står det full på en läderrem och på detta mindre träns står det ett P på motsvarande rem. Detta P står det för ponny??

Sv: Hjälp mig med tränset

Ja det kan mycket väl stå för ponny stl. Taskigt isf om du köpte det som stl full. Det skulle jag skicka tillbaka o kräva pengarna tillbaka.

Kan inte du PM:a mig namnet på säljaren?

Jag var med om samma sak fast där var det cob som angavs som full. Lyckades som tur var få det att passa mha hacket som jag rider på ibland. Men trist hursomhelst. (Så nu blev jag nyfiken om det är samma människa).

Står det P så är det ju ponny ja. Alla träns är iofs inte märkta, men är det det så P - ponny, C - cob och F - full.

Maila/ring säljaren, kan ju blivit något missförstånd/misstag, behöver ju inte vara ett försök att luras. Men du ska ju absolut få returnera tränset och få pengarna tillbaka.

Jag köpte en sele en gång som skulle vara cob, men märkt ponny. I ärlighetens namn var det en väldigt stor ponny, men ändock. Säljaren hade dock i sin tur köpt selen begagnad och fått sagt till sig det var en cob, och hade aldrig sett ponnymärkningen (och tog ett bra tag innan jag gjorde det också)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 629
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 816
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 322
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 995
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur