Hjälp mig reda ut detta!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Neinor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 252
N

Neinor

Jag har hört flera gånger att Windsor och Wellinton är "samma" märke/sadel men jag hittar ingen info om det på internet. Hur är det, stämmer det verkligen?:confused:

Sv: Hjälp mig reda ut detta!

Är det inte så att Wellington heter Windsor i Norge av någon anledning? kika in här så hittar du samma modeller som Wellington har;
www.lowenborg.no

Jag vet inte varför vissa märken byter namn i vissa länder? Tex. Crown heter ju Ideal egentligen.

Ok så kanske det är. För jag har en Windsor jag vill sälja med vet inte hur jag ska prissätta den alls :crazy:

Men det finns 2 olika Windsor. En som tillverkades av Hööks för många år sen, deras logga är svart med ett slott om jag minns rätt. Mellanprissadel. Den andra Windsor (som fanns att se på länken som feel länkade till) är samma sadel som Wellington och Edinburgh. Den är betydligt dyrare och av högre kvalitet.

ok, vilken prisklass ligger hööks windsor i då? *förvirrad*

Ett rimligt pris för en begagnad är ca 2-3 000 om den är i fint skick och ok i stoppning.

Edit: och det priset beror på att de har inte tillverkats på typ 10 år eller något sånt.

ok tack :) det visade sig tyvärr att det var den billigare jag hade :(. (fick den tillsammans med pålle för några år sedan)

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
2 030
Senast: cassiopeja
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka